Gå til innhold

Hjelp !

Gjest Dagpengesøker

Anbefalte innlegg

Gjest Dagpengesøker

Hei alle sammen, jeg er så fortvilt!

15 August gikk jeg til Aetat og meldte meg som Arbeidssøker.

Jeg hadde med meg jobbattester,ligningen for tre år tilbake og sluttattesten fra min forrige arbeidsgiver.

Konsulenten jeg kom til på Aetat kunne fortelle at jeg ville bli utestengt i 2 månder før jeg ville få utbetalt dagpenger, siden jeg hadde sagt opp jobben min selv. Dette var jeg klar over, så det var greit.

Han fortalte deretter at jeg måtte sende inn meldekort annenhver uke, noe jeg har gjort.

Deretter ba han meg om å komme tilbake til Aetat når de 2 måndene var gått. Og da skulle jeg ha med meg Ligningsattest fra Ligningskontoret, skattekort ol. For da skulle jeg få vite hvor mye dagpenger jeg skulle få.

8 Oktober dro jeg tilbake til Aetat med Attest fra ligningskontoret, skattekort som jeg hadde fått beskjed om.

Jeg fikk snakket med en konsulent, og fikk levert fra meg papirene. Jeg fikk utdelt et dagpenge-søknadssjema som jeg måtte fylle ut, og ble henvist videre til Dagpengekonsulenten.

Alt gikk helt greit der, jeg hadde alle de riktige papirene med meg.

Så var det bare å vente på den første utbetalingen....

Jeg venter....venter... og venter og ingen kroner havner på min konto.

Opptimistisk og forståelsesfull som jeg er, tenker jeg at det sikkert tar litt lengere ventetid første gangen, så jeg fortsetter å vente til neste utbetalingsdato kommer.

Ingen dagpenger. Så ringer jeg Aetat og får vite at jeg er blitt utestengt i 2 månder framover, 8 Oktober til 8 Desember.

Jeg ble så fortvilt at jeg begynte å stortute i telefonen.

Dagen etter tropper jeg opp på Aetat for å fortelle dem at de må ha gjort noe feil, siden jeg meldte meg som dagpengesøker den 15 August og ikke 8 Oktober, og jeg har gjort alt som jeg har fått beskjed om.

Jeg får da vite at konsulenten jeg var hos 15 August, skulle ha gitt meg Dagpengeskjemaet allerede da, fordi jeg må både registrere meg som arbeidssøker og Dagpengesøker på samme dag.

Konsulenten kunne ikke gjøre noe for å rette opp dette, og ba meg skrive et klagebrev på vedtaket(Utestengelsen av dagpenger)

Hvordan i all verden skulle jeg kunne vite at jeg skulle søke om dagpenger på samme dag som jeg registrerte meg, når jeg aldri før har fått dagpenger. Jeg trodde at det var det jeg gjorde da jeg var der 15 August....

Noen her som har opplevd det samme, eller som har noen råd om hva jeg skal gjøre ?

Jeg skal skrive klagebrevet i dag.

Jeg har som sagt 0 kroner til livsopphold, og har i tillegg lånt noen nødvendige kroner som skulle vært tilbakebetalt nå.

Skal jeg gå på sosialen?

Får jeg noe hjelp til husleien og mat der ?

Jeg har ingen annen gjeld enn det jeg har lånt privat.

Noen tips ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80790-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Selvsagt er alt dette din feil, det må du vel skjønne !???!!!" (Ironi)

De som sitter på offentlige kontorer tror at alle vet det samme som dem. Skriv klagebrevet ditt, og senddet fort som fy!

Du kan selvsagt gå på sosialen. Alle har krav på penger til livsopphold.

Kjenner jeg blir irritert bare av å lese innlegget ditt. Kan bare tenke meg hvor irritert og skuffet du må være.

Lykke til, Dagpengersøker!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80790-hjelp/#findComment-424941
Del på andre sider

Med tanke på idiot byråkratiet som vi har i Norge,bør du komme deg på sosialen hvis du skal se 2003....

Og arbeidskontoret kunne vel ikke gjøre noe annat enn å beklage kan jeg tenke meg....

DEN har jeg hørt før!

Noe ikke alle vet er at offentlige kontorer er PLIKTIGE til opplyse deg om hvilke rettigheter og muligheter du har. Noe de skjeldent gjør FORDI.... Da sparer DE penger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80790-hjelp/#findComment-425071
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke ment å gi deg et spark i rattata, men jeg finner det litt underlig å si opp jobben når du ikke har noe alternativ i bakhånda.

Jeg jobber ikke under en sjef som trakaserer meg!

Jeg kunne nok ha anmeldt henne, men jeg hadde ikke ork og energi til å gjøre det.

Det skal også sies at jeg hadde holdt ut med henne over et år, og at jeg i lang tid prøvde å få et bedre forhold til henne. Jeg fikk sammenbrudd og ble sykemeldt i flere månder pga. dette.

Så for å ikke bli helt ødelagt som menneske hadde jeg ikke noe annet valg enn å si opp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80790-hjelp/#findComment-425335
Del på andre sider

Jeg jobber ikke under en sjef som trakaserer meg!

Jeg kunne nok ha anmeldt henne, men jeg hadde ikke ork og energi til å gjøre det.

Det skal også sies at jeg hadde holdt ut med henne over et år, og at jeg i lang tid prøvde å få et bedre forhold til henne. Jeg fikk sammenbrudd og ble sykemeldt i flere månder pga. dette.

Så for å ikke bli helt ødelagt som menneske hadde jeg ikke noe annet valg enn å si opp.

Av den tiraden kan jeg ikke annet enn å konkludere med at du er meget tiltrekkende og derfor en åpenbar trussel/konkurrent til din x-sjef. Du har min fulle støtte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80790-hjelp/#findComment-425354
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...