minx1365380415 Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Er det noen som har tips om hva man kan gjøre for å iallefall tåle litt melkesukker? Finnes jo knapt mat som ikke inneholder det, og spesialmat er altfor dyrt for en som kun får 5000 i mnd i attføring.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Melkesukkeret, laktose, kan spaltes til en mere fordøyelig form for kroppen. Det finnes laktosefri melk i handelen. Dessuten får du kjøpt en type dråper på helsekostforretningene som du kan dryppe f.eks. yoghurten med. Rør om etter drypping, la stå i ti minutter, så kan den spises. Dråpene gjør at melkesukkeret spaltes til en form kroppen din kan greie og fordøye. Helt utrolig at jeg kan ha glemt hva de dråpene heter allerede...!!! Men kan det være ENZYLAC de het? Vi brukte dette med hell deler av fjoråret på gutten vår. Dette for at han skulle få i seg den viktige kalsiumen mtå benbygningen i en slik alder (1 år). Laktoseintoleransen hans forsvant med alderen, heldigvis. Så og si over natten, så var den bare vekk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minx1365380415 Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Melkesukkeret, laktose, kan spaltes til en mere fordøyelig form for kroppen. Det finnes laktosefri melk i handelen. Dessuten får du kjøpt en type dråper på helsekostforretningene som du kan dryppe f.eks. yoghurten med. Rør om etter drypping, la stå i ti minutter, så kan den spises. Dråpene gjør at melkesukkeret spaltes til en form kroppen din kan greie og fordøye. Helt utrolig at jeg kan ha glemt hva de dråpene heter allerede...!!! Men kan det være ENZYLAC de het? Vi brukte dette med hell deler av fjoråret på gutten vår. Dette for at han skulle få i seg den viktige kalsiumen mtå benbygningen i en slik alder (1 år). Laktoseintoleransen hans forsvant med alderen, heldigvis. Så og si over natten, så var den bare vekk. finnes det KUMELK uten laktose?? Og ikke bare laktose redusert? den inneholder fortsatt for mye laktose for meg.. Vet om Kerttab tablettene og bruker dem alltid når jeg skal ha medisin eller spise noe m melk, men lurer på om det finnes noem er effektivt.. Og blir kumelk allergi regnet som melkesukker intoleranse eller melkeprotein? Har en følelse av at folk bruker det om hverandre.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 finnes det KUMELK uten laktose?? Og ikke bare laktose redusert? den inneholder fortsatt for mye laktose for meg.. Vet om Kerttab tablettene og bruker dem alltid når jeg skal ha medisin eller spise noe m melk, men lurer på om det finnes noem er effektivt.. Og blir kumelk allergi regnet som melkesukker intoleranse eller melkeprotein? Har en følelse av at folk bruker det om hverandre.. Beklager, jeg skrev "laktosefri" melk, men det er som du sier; laktosredusert. Dersom du ikke tåler den, så har de noe som kalles soyamelk i helsekostforretninger. Pris og smak aner jeg ingenting om, dessverre.... Du skriver "Og blir kumelk allergi regnet som melkesukker intoleranse eller melkeprotein? Har en følelse av at folk bruker det om hverandre.. " Allergi er noe helt annet enn intoleranse. Du skrev laktoseINTOLERANSE i din overskrift, og ikke melkeallergi. Intoleranse betyr nedsatt evne til å tåle en bestemt ting. Allergi er alvorligere - allergi gir reaksjoner på andre måter, alt fra utslett, kløe, diare og i verste fall (f.eks. ved allergi mot egg) pustebesvær og opphovnet tunge. Intoleranse mot melk dreier seg stort sett om melkesukkeret, altså laktosen, og kroppens reduserte evne til å spalte dette sukkeret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minx1365380415 Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Beklager, jeg skrev "laktosefri" melk, men det er som du sier; laktosredusert. Dersom du ikke tåler den, så har de noe som kalles soyamelk i helsekostforretninger. Pris og smak aner jeg ingenting om, dessverre.... Du skriver "Og blir kumelk allergi regnet som melkesukker intoleranse eller melkeprotein? Har en følelse av at folk bruker det om hverandre.. " Allergi er noe helt annet enn intoleranse. Du skrev laktoseINTOLERANSE i din overskrift, og ikke melkeallergi. Intoleranse betyr nedsatt evne til å tåle en bestemt ting. Allergi er alvorligere - allergi gir reaksjoner på andre måter, alt fra utslett, kløe, diare og i verste fall (f.eks. ved allergi mot egg) pustebesvær og opphovnet tunge. Intoleranse mot melk dreier seg stort sett om melkesukkeret, altså laktosen, og kroppens reduserte evne til å spalte dette sukkeret. Var det jeg mente og ja. Og jada det er intoleranse jeg har. Men når folk skriver kumelk allergi, så vet jeg ikke om jeg må ta det til følge eller ikke, og det var det jeg mente med det jeg skrev.Soya melk er veldig bra i bakst, men smaker vann med ettersmak av erter, med mindre det er tilsatt smak. Egner seg ikke om drikke med andre ord. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minx1365380415 Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Melkesukkeret, laktose, kan spaltes til en mere fordøyelig form for kroppen. Det finnes laktosefri melk i handelen. Dessuten får du kjøpt en type dråper på helsekostforretningene som du kan dryppe f.eks. yoghurten med. Rør om etter drypping, la stå i ti minutter, så kan den spises. Dråpene gjør at melkesukkeret spaltes til en form kroppen din kan greie og fordøye. Helt utrolig at jeg kan ha glemt hva de dråpene heter allerede...!!! Men kan det være ENZYLAC de het? Vi brukte dette med hell deler av fjoråret på gutten vår. Dette for at han skulle få i seg den viktige kalsiumen mtå benbygningen i en slik alder (1 år). Laktoseintoleransen hans forsvant med alderen, heldigvis. Så og si over natten, så var den bare vekk. kanskje det er Kerulac du mener? Men der står det på pakningen at de ikke må brukes i Yogurt, Kefir og andre sur-produkter, kun i søt melk..? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.