Gjest ikke undertegnet Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 - Jeg lurer på om det som er inni ben/knokler på kjøttmat, sånn som man kan suge ut (tror det er benmargen), hva består egentlig det av? (fett eller proteiner..?) - er sursild sunt å spise? Jeg spiser mye av det, både til kvelds og frokost sammen med egg og knekkebrød.. - inneholder nøtter mye mettet fett? Mener jeg leste det et sted. Trodde det var så sunt jeg!! Tenker ikke på peanøtter o.l, men hasselnøtter, pistasjnøtter o.l... Er forresten yoghurtnøtter bedre enn annet snop med tanke på kalorier? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apricot Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 - inneholder nøtter mye mettet fett? Mener jeg leste det et sted. Trodde det var så sunt jeg!! Tenker ikke på peanøtter o.l, men hasselnøtter, pistasjnøtter o.l... Er forresten yoghurtnøtter bedre enn annet snop med tanke på kalorier? peanøtter o l..hva er o l i den sammenhengen? og hasselnøtter og pistasjnøtter o.l. hva er ol i den sammenhengen? uansett har alle vegetbilske matvarer overskudd av det sunne fettet, med unntak av kokos og kakao 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Beinmarg er fett. Sild er relativt feit fisk som har det "riktige" fettet, men det er ganske salt (uheldig for bl.a. blodtrykket dersom det blir for mye). Nøtter har sunt fett, men kombinasjonen karbohydrater/ nøtter som du finner i yoghurtnøtter gjør snackset allikevel litt skummelt - fordi sukkeret i yoghurttrekket øker insulinutskillelsen og dermed setter fart på fettlagringen.. Jeg ville nok ha holdt meg til en neve "rene" nøtter nå og da i stedet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.