fresja Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Jeg kjøpte en pose eple forleden. Da magen min dessverre ikke tåler så godt epler lenger, tenkte jeg å lage eplekake. Har du en god å anbefale? Skulle gjerne hatt en uten melkeprodukter, da den også skal serveres til en som ikke tåer kumelk. Krem kan jeg event servere ved siden av. Eller vet du noe annet godt man kan lage av epler? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Hmm... dersom du kan bruke den Melangen du skriver om i innlegget over er denne utrolig deilig: EPLETERTE MED MARENGSLOKK 200 g mel og 175 g smør smuldres sammen. 2 ss sukker, 2 ss vann og en eggeplomme tilsettes med hendene. Dyttes i paiform, prikkes med gaffel og stekes i 25 minutter ved 200 grader. Fyllet: Kok 600 g epler og 1,5 dl sukker, avkjøl. Tilsett 2 eggeplommer, 3 ss smør og 1/4 ts kanel. Topp det hele med den stivpiskede massen av de 3 eggehvitene pluss 90 g sukker og sett tilbake i ovnen i ca 5-10 minutter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Du kan jo med hell bruke muffinsoppskriften "min" og sette kanelsukrede eplebåter i den!! http://home.no.net/birgitf/muffins.htm 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresja Skrevet 14. november 2002 Forfatter Del Skrevet 14. november 2002 Hmm... dersom du kan bruke den Melangen du skriver om i innlegget over er denne utrolig deilig: EPLETERTE MED MARENGSLOKK 200 g mel og 175 g smør smuldres sammen. 2 ss sukker, 2 ss vann og en eggeplomme tilsettes med hendene. Dyttes i paiform, prikkes med gaffel og stekes i 25 minutter ved 200 grader. Fyllet: Kok 600 g epler og 1,5 dl sukker, avkjøl. Tilsett 2 eggeplommer, 3 ss smør og 1/4 ts kanel. Topp det hele med den stivpiskede massen av de 3 eggehvitene pluss 90 g sukker og sett tilbake i ovnen i ca 5-10 minutter. Begge høres deilige ut, takk skal du ha! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.