Gå til innhold

Er det forsent?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er sykemeldt av psykiske årsaker og skal egentlig få sykepenger av trygdekontoret. Var friskmeldt en måneds tid, men ble sykemeldt igjen. Da fikk jeg tilsent et skjema som skulle fylles ut av arb.g angående inntektsopplysninger som skulle retuneres innen tre uker. I den perioden var jeg veldig dårlig, klarte ikke å ta meg av papirarbeid og lignende slik at jeg ikke fikk levert det skjemaet til arb.g som jeg skulle. Det er nå et par måneder siden og jeg får selvfølgelig ikke penger. Er det da forsent? Har jeg mistet retten til å få de pengene?

Ps. Skal ikke egentlig trygdekontoret sende slike papirer rett til arb.g. og ikke via meg?(det hadde vært litt enklere ihvertfall, siden jeg er syk

Svært takknemlig for svar!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8277-er-det-forsent/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Irene Grøneng, rettshjelper

Hvis du har sendt inn sykmeldingene til trygdektr i tide, så holder det.

Vanligvis sendes forespørsel til arbeidsgiver, men det forekommer at TK ikke vet hvem som er arbg fordi arbg har glemt å melde deg inn i arbeidstakerregisteret og legen ikke har opplyst om arb.giver på sykmeldingen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8277-er-det-forsent/#findComment-39324
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...