Gjest kokkeline Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Hei! Har et par spørsmål i forhold til matlaging: Jeg liker stekte grønnsaker, sopp osv.. Kan jeg steke aubergine i panne?? Er det noe spesielt som må gjøres med de? "renses" på en spes måte e.l.? er det bare å kutte i vei?? Og hvordan er aubergine som grønnsak? ernæringsmessig... Er den stappfull av kalorier, sånn avokado- lignende?? Og et spørsmål om kål, vanlig hodekål: Jeg liker den kokt, men aner ikke hvor lenge man koker den før den er "brukbar".. den skal spises med andre grønnsaker... Er litt amatør på kjøkkenet, så jeg setter kjempestor pris på hjelp:)) Tusen takk for alle svar:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slippen Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Hei Kokkeline! Jeg vasker auberginen, skjærer den oppi biter, og deretter steker auberginen i pannen, med litt vegetabilsk olje! Aubergine kan tilberedes på mange måter. Mange velger heller å dampkoke auberginen eller bake den i ovnen, siden auberginen er som en svamp når du sauterer den i pannen. Aubergine: En 1/2 kopp aubergine vil gi 12 kalorier, 0.1 gram fett, 0.4 gram proteiner. Avokado: En halv avokado vil gi 162 kalorier, 15.4 gram fett, 2.0 gram proteiner. Vennlig hilsen Slippen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jubalong 70 Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Hodekål koker du i lettsaltet vann til den er myk, men fremdeles litt fast. Hvor lenge avhenger av om du har kuttet den opp, eller koker den hel. Oppkuttet i biter tar det vel ikke mer enn en 5-10 minutters koking før den er bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anne37 Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Auberginen kan du skjære på langs, deretter strør du litt (!) salt på snittflatene og lar dette ligge litt. Da vil noe av vannet i auberginen trekkes ut. Deretter kan du steke den i pannen med litt olivenolje, krydre med litt pepper, kjempegodt! Aubergine er veldig godt i ratatouille, (grønnsakrøre) ønsker du oppskrift? Kålen deler jeg i båter og legger i kokende vann med litt salt (1/2 ts)og koker i ca 5-6 minutter,(en liten klype salt i vannet gjør at kålen holder bedre på smaken synes jeg men det er ikke nødvendig) Lykke til på kjøkkenet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.