Gå til innhold

Outlook - sjekke mail selv om O ikke er åpnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det å sette opp Outlokken slik at den sjekker etter ny mail, selv om Outlook ikke er åpnet?

Skrevet

Nei. Men det finnes tredjepartsprogrammer som kan sjekke etter mail på serveren for deg. Har ikke navnet på noen i hodet, men det er sikkert andre her som vet.

Skrevet

Nei, men hvis du laster ned Mailwasher fra http://www.mailwasher.net/ og konfigurerer den med alle kontoene dine, så ligger den og sjekker mailen selv om ikke Outlook er åpen. Mailwasher er et lite og lett program som kan ligge åpent og minimert på statuslinja hele dagen. Den fanger opp virus og spam og gir deg muligheten til å slette disse på serveren - før de kommer ned til mailboksen din.

Så det kan du jo f.eks bruke hvis du ikke vil ha Outlook åpen ....

Skrevet

Nei. Men det finnes tredjepartsprogrammer som kan sjekke etter mail på serveren for deg. Har ikke navnet på noen i hodet, men det er sikkert andre her som vet.

Har brukt en slik engang, men jeg fant liksom ikke noe fornuftig med den. Den skjekka etter mail da, og når det kom en mail så fyra jeg opp OE alikevel, av ren nyskjerrighet. Kunne liksom hatt Outlook åpen hele tiden i stedet.

De går vel under gruppebetegnelsen "mail checkers"(?) f.eks. på http://www.download.com

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har brukt en slik engang, men jeg fant liksom ikke noe fornuftig med den. Den skjekka etter mail da, og når det kom en mail så fyra jeg opp OE alikevel, av ren nyskjerrighet. Kunne liksom hatt Outlook åpen hele tiden i stedet.

De går vel under gruppebetegnelsen "mail checkers"(?) f.eks. på http://www.download.com

Mailwasher forteller deg hvorvidt mailen er fra en svartelistet adresse, om det er spam, mulig spam osv osv. Den kan også bounce mailene du får sånn at det ser ut som om adressa di ikke er aktiv.

Skrevet

Nei, men hvis du laster ned Mailwasher fra http://www.mailwasher.net/ og konfigurerer den med alle kontoene dine, så ligger den og sjekker mailen selv om ikke Outlook er åpen. Mailwasher er et lite og lett program som kan ligge åpent og minimert på statuslinja hele dagen. Den fanger opp virus og spam og gir deg muligheten til å slette disse på serveren - før de kommer ned til mailboksen din.

Så det kan du jo f.eks bruke hvis du ikke vil ha Outlook åpen ....

Mailwasher er et kjekt program.

Men jeg fikk trøbbel med den nyeste versjonen, (2). Jeg har to kontoer hos Telenor, (2 forskjellige identiteter i OE),

Den klarer ikke lese fra begge. Enten kræsjer den ene, eller den andre mailsjekkingen.

Har du noen god forklaring??

Sletta 2-versjonen, og la inn igjen 1.33-versjonen igjen. Da funker det greit. (Men 1.33 sjekker vel ikke for virus?? Vet du noe om det?)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Mailwasher er et kjekt program.

Men jeg fikk trøbbel med den nyeste versjonen, (2). Jeg har to kontoer hos Telenor, (2 forskjellige identiteter i OE),

Den klarer ikke lese fra begge. Enten kræsjer den ene, eller den andre mailsjekkingen.

Har du noen god forklaring??

Sletta 2-versjonen, og la inn igjen 1.33-versjonen igjen. Da funker det greit. (Men 1.33 sjekker vel ikke for virus?? Vet du noe om det?)

Min 1.33 gir i alle fall beskjed om virus. Om den ikke gjorde det ville det ikke vært noe stort problem så lenge Norton sjekker all innkommende mail for slik styggedom.

Skrevet

Min 1.33 gir i alle fall beskjed om virus. Om den ikke gjorde det ville det ikke vært noe stort problem så lenge Norton sjekker all innkommende mail for slik styggedom.

Oppdaget i dag at joda, 1.33'n min også stoppet/varslet om virus.

Og som deg, jeg har også Norton, så noen stor fare hadde det ikke vært lell.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...