Gå til innhold

En menneskerettighet å kunne få barn


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg er så lei meg for tiden. Jeg synes at alle går rundt med stor mage eller barnevogn.Hvorfor kan ikke det skje med meg.Hva er det jeg har gjort som er så gale at jeg ikke skal få gleden av å bli gravid?

All denne ventingen med å komme til på sykehuset til sjekk og så venting til IVF og så venting igjen. Jeg blir sprø!

Samtidig går jeg rundt og finner kjennetegn på kroppen min om at kanskje jeg har blitt gravid(uten hjelp), jeg kjenner murring og mye kvalme. Jeg føler meg svimmel og har mye hodepine. jeg verker i ledd og er konstant trøtt.....

Så tar jeg en test, negativ, så tar jeg en ny test, også negativ, og slik holder jeg på.....

Jeg ruinerer meg på graviditetstester....

Er disse bare symptomer på psykiske problemer forbunnet med dette?

Akkurat nå klarer jeg ikke å se noen mening med livet...sorry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • leenie

    9

  • yogi

    5

  • April

    3

  • Tinarina

    2

Mest aktive i denne tråden

Gjest skjønner ikke det helt

Hva er det jeg har gjort som er så gale at jeg ikke skal få gleden av å bli gravid?

Hvorfor finner du stor glede i å gå gravid? Den ene venninda mi hadde svangerskapsforgiftning, den andre hadde bekkenløsning, -i mange måneder etter fødsel, den tredje venninda mi fikk en 'bit til overs' da jordmoren sydde henne sammen etter fødselen, den fjerde venninda mi måtte ta keisersnitt og narkosen fungerte ikke før hun besvimte da legene hadde skåret i henne, søstera mi fikk et dødfødt barn pga at legene ikke ville sette i gang fødselen i tide, svigerinna mi fikk et barn med arvelig blodsykdom... Skjønner ikke helt hvorfor det er så 'stort' å gå gravid jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det jeg har gjort som er så gale at jeg ikke skal få gleden av å bli gravid?

Hvorfor finner du stor glede i å gå gravid? Den ene venninda mi hadde svangerskapsforgiftning, den andre hadde bekkenløsning, -i mange måneder etter fødsel, den tredje venninda mi fikk en 'bit til overs' da jordmoren sydde henne sammen etter fødselen, den fjerde venninda mi måtte ta keisersnitt og narkosen fungerte ikke før hun besvimte da legene hadde skåret i henne, søstera mi fikk et dødfødt barn pga at legene ikke ville sette i gang fødselen i tide, svigerinna mi fikk et barn med arvelig blodsykdom... Skjønner ikke helt hvorfor det er så 'stort' å gå gravid jeg da..

Jiizez!! Jeg håper ikke min gravide venninne leser dette innlegget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hva er det jeg har gjort som er så gale at jeg ikke skal få gleden av å bli gravid?

Hvorfor finner du stor glede i å gå gravid? Den ene venninda mi hadde svangerskapsforgiftning, den andre hadde bekkenløsning, -i mange måneder etter fødsel, den tredje venninda mi fikk en 'bit til overs' da jordmoren sydde henne sammen etter fødselen, den fjerde venninda mi måtte ta keisersnitt og narkosen fungerte ikke før hun besvimte da legene hadde skåret i henne, søstera mi fikk et dødfødt barn pga at legene ikke ville sette i gang fødselen i tide, svigerinna mi fikk et barn med arvelig blodsykdom... Skjønner ikke helt hvorfor det er så 'stort' å gå gravid jeg da..

Det er vel ikke selve graviditeten som jeg føler er så stort( selv om jeg lengter etter å kunne kjenne liv inni meg), så er det nok mer det at man har laget et barn som vokser opp og blir en del av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skjønner ikke det helt

Jiizez!! Jeg håper ikke min gravide venninne leser dette innlegget!

Hvorfor ikke det? Tror du jeg finner opp venninder med disse erfaringene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Hvorfor ikke det? Tror du jeg finner opp venninder med disse erfaringene?

Jeg tror nok at disse folka du kjenner er av unntaget.Tror det er sjelden at man får alvorlige problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skjønner ikke det helt

Det er vel ikke selve graviditeten som jeg føler er så stort( selv om jeg lengter etter å kunne kjenne liv inni meg), så er det nok mer det at man har laget et barn som vokser opp og blir en del av deg.

at man har laget et barn som vokser opp og blir en del av deg

Jeg tror utifra det du skriver at du kanskje bør foreta en realitetsvurdering, om du skjønner hva jeg mener. Jeg kan forstå følelsene dine, bevares..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det jeg har gjort som er så gale at jeg ikke skal få gleden av å bli gravid?

Hvorfor finner du stor glede i å gå gravid? Den ene venninda mi hadde svangerskapsforgiftning, den andre hadde bekkenløsning, -i mange måneder etter fødsel, den tredje venninda mi fikk en 'bit til overs' da jordmoren sydde henne sammen etter fødselen, den fjerde venninda mi måtte ta keisersnitt og narkosen fungerte ikke før hun besvimte da legene hadde skåret i henne, søstera mi fikk et dødfødt barn pga at legene ikke ville sette i gang fødselen i tide, svigerinna mi fikk et barn med arvelig blodsykdom... Skjønner ikke helt hvorfor det er så 'stort' å gå gravid jeg da..

Nei, som du skriver, det er ikke bare bare å gå gravid! Har vært gravid 10 ganger, 4 resulterte i barn, to yngste er syke støtt, hjemme 2-3 ganger i uken pga sykdom, slik har det vært i 4 år.

klart det er koselig å gå gravid, ihvertfall når man har god helse og slipper alt fra kvalme til bekkeløsning og alvorligere ting.

Livet er snålt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke det? Tror du jeg finner opp venninder med disse erfaringene?

Nei, så klart gjør du ikke det. Men det siste hun trenger nå, er en påminnelse om alt som KAN gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skjønner ikke helt

Jeg tror nok at disse folka du kjenner er av unntaget.Tror det er sjelden at man får alvorlige problemer.

...disse folka...

Disse folka er mine nærmeste venner, og dette er min realitet. Jeg håper forøvrig ikke at andre erfarer det samme da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Fordi det siste hun trenger akkurat nå er å bli minnet på alt som kan gå galt. Hun grubler nok som det er.

ok skjønner. Det gjør jo alle gravide da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen menneskerett å få føde barn, men det er en menneskerett å bli tatt på alvor med disse problemene.

At det er et kjempeproblem for den som står oppi det, kan jeg godt være med å skrive under på. Jeg kjente meg godt igjen i din beskrivelse av hverdagene og at alt virker meningsløst og urettferdig.

Jeg bare håper du en dag vil oppleve det jeg fikk 9 år etter jeg sluttet med prevensjon, hadde gått igjennom alt av hormonkurer og IVF. Jeg fikk en liten datter. Jeg hadde komplikasjoner både i svangerskapet, med fødselen og i flere måneder etterpå, men det var verdt hvert et slit!

Jeg ønsker deg all mulig lykke, at du en dag får det du ønsker deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke selve graviditeten som jeg føler er så stort( selv om jeg lengter etter å kunne kjenne liv inni meg), så er det nok mer det at man har laget et barn som vokser opp og blir en del av deg.

"Dine barn er ikke dine, de er sønner og døtre av livet" (Khalil Gibran)

Har du foressten tenkt på at barnet vil vokse opp, og bli en tenåring som antagelig hater deg over alt på jord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok skjønner. Det gjør jo alle gravide da...

Ja, det er jeg klar over. Men det er aldri lett når det gjelder en som står deg nær. Og hva skal jeg svare når hun bekymrer seg? Jeg VET jo også at mye kan gå galt... Og vi vet begge at stort sett går det helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iznogood

Det er ingen menneskerett å få føde barn, men det er en menneskerett å bli tatt på alvor med disse problemene.

At det er et kjempeproblem for den som står oppi det, kan jeg godt være med å skrive under på. Jeg kjente meg godt igjen i din beskrivelse av hverdagene og at alt virker meningsløst og urettferdig.

Jeg bare håper du en dag vil oppleve det jeg fikk 9 år etter jeg sluttet med prevensjon, hadde gått igjennom alt av hormonkurer og IVF. Jeg fikk en liten datter. Jeg hadde komplikasjoner både i svangerskapet, med fødselen og i flere måneder etterpå, men det var verdt hvert et slit!

Jeg ønsker deg all mulig lykke, at du en dag får det du ønsker deg.

Hei April. Hva mener du med at :"det er en menneskerett å bli tatt på alvor med disse problemene. "?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iznogood

"Dine barn er ikke dine, de er sønner og døtre av livet" (Khalil Gibran)

Har du foressten tenkt på at barnet vil vokse opp, og bli en tenåring som antagelig hater deg over alt på jord?

Flere burde høre dette, leenie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dine barn er ikke dine, de er sønner og døtre av livet" (Khalil Gibran)

Har du foressten tenkt på at barnet vil vokse opp, og bli en tenåring som antagelig hater deg over alt på jord?

Barn er smarte og de ervirkelig noen små terrorister, helt til de blir så voksne at de klarer å tenke litt på andre (30-årsalderen)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte sjekke om jeg hadde kommet på feil forum, jeg! Virker ikke akkurat som om du fikk svar fra dine "medsøstre" som også er ufrivillig barnløse!?!

Jeg skjønner hva du "snakker" om, de fleste av oss opplever det samme - noen mer enn andre. Syns allikevel du burde snakke med noen fagpersoner om disse tunge tankene. Verken du eller ditt kommende (vi må håpe vet du!) barn har godt av at du har det så trist!

Masse lykkeønskninger fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...