hmmm1365380365 Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Hei! Har for noen uker siden begynt på lav-karbohydrat diett (dr Atkins) og er fornøyd med redusering av vekt og med maten man kan spise. Det jeg lurer på er om jeg kan fortsette på dr Atkins eller dr Lindbergs dietter hvis jeg blir gravid. Jeg spiser multivitamin i tillegg. Har lest mye motstridende om å bruke kosttilskudd når man går gravid(annet enn folat som aller er enig om at man skal bruke). Vet at man ikke skal slanke seg når man går gravid, men jeg ønsker å legge på meg minst mulig. Er det noen som har erfaring/formening om dette?? På forhånd tusen takk for svar! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jubalong 70 Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Du kan nok holde deg på en moderat karbohydratfattig diett når du er gravid. Men det er ekstra viktig at du passer på å spise godt og variert. Unngå for all del ketose! Oppsøk gjerne Dr. Lindberg for råd. Multivitaminer er det bare bra å ta når du er gravid, og ellers også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hmmm1365380365 Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Du kan nok holde deg på en moderat karbohydratfattig diett når du er gravid. Men det er ekstra viktig at du passer på å spise godt og variert. Unngå for all del ketose! Oppsøk gjerne Dr. Lindberg for råd. Multivitaminer er det bare bra å ta når du er gravid, og ellers også. Takk for svar! Vet du hvorfor man skal unngå ketose? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jubalong 70 Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Takk for svar! Vet du hvorfor man skal unngå ketose? Ikke egentlig, men det er vel ingen god tilstand å være i. Og når man er gravid bør man jo være i en "god tilstand" så mye som mulig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Albertine Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Takk for svar! Vet du hvorfor man skal unngå ketose? Ketose kan faktisk forårsake hjerneskader og andre misdannelser hos fosteret. Pass på at du får i deg omtrent 100 gram karbohydrater om dagen hvis du blir gravid, fortrinnsvis i form av linser/bønner, litt frukt og nøtter/mandler. De raske karbohydratene kan du med fordel kutte ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.