Gå til innhold

Om markedsføring av egenprodusert litteratur på Dol


Gjest Isa

Anbefalte innlegg

Jeg finner det litt påfallende at en av Dol's medarbeidere gis anledning til såpass aggressiv markedsføring av de "hefter" han har skrevet om trening på forum for allmenmedisin. Jeg sikter til hvordan J.G. Oppheim i svært mange sammenhenger her på forum for allmennmedisin i det siste har markedsført sine treningshefter, som visstnok er langt fra gratis. Jeg finner dette også betenkelig fordi jeg betviler den faglige kvalitet på deler av de råd han gir (jfr. hans kommentar under innlegget "morbus bekhterev" 18. juli hvor han hevder at denne sykdommen primært kan skyldes belastningsskader). Jeg forundres over at Dol's redaksjon finner det ønskelig at det gis råd som er såpass svakt faglig fundert på forum for allmennmedisin, som forøvrig pleier å være av høy faglig kvalitet.

Hvis Dol's medarbeidere gis anledning til aktiv markedsføring av sine produkter på denne måten, synker etter min oppfatning kvaliteten på de tjenester som tilbys her. Jeg ønsker objektive og faglig baserte svar på de spørsmål jeg måtte stille her, ikke svar motivert ut fra egeninteresser hos de personer som er tilknyttet "svartjenesten".

Jeg ønsker å høre redaksjonens synspunkter på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et svært, svært interessant spørsmål.

Hvis innlegget ditt medfører riktighet, hvilket jeg ikke har noen gunn til å betvile, er dette et klart brudd på pressens "tekst-reklameplakat" - og at det i tillegg er et soleklart brudd på pressens "vær-varsomplakat".

Men så er det helt avgjørende spørsmål om ansv. redaktør støtter pressens "redaktørplakat". Ifall han gjør det, "plikter" han å følge de to ovennevte "plakater".

Ifall han ikke gjør det er det selvsagt grunnlag for å stille endel spørsmålstegn ved tjenestens seriøsitet, som du uttrykker det.

Jeg vil håpe, med bakgrunn i tidligre informasjon at redaksjonen er "redaksjonelt fri og uavhengig", og at redaktøren akepterer og støtter redaktørplakaten.

Jeg forursetter, for min egen del, at ingen legemiddelfabrikanter favoriseres med tanke på evnt. redaksjonell omtale, det være seg i "legemiddeloversiker" eller i annen redaksjonell omtale.

Avslutningvis håper jeg det eksempelet du nevner er en glipp og et arbeidsuhell som ikke vil bli gjentatt.

Tilsvar fra ansv. redaktør ventes og kreves.

Jeg gjør oppmeksom på at de "plakater" som er nevnt ovenfor er akeptert og i daglig bruk av norske medier, uansett publikasjonsform (papir eller web).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, lege

Tusen takk for innspill !

Redaksjonelt innhold og markedsføring skal holdes adskilt, og jeg vil ta dette opp med vedkommende.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...