Gjest uheldig håndballspiller... Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Hei! Jeg har skadet ene kneet mitt og fikk i dag svar på en MR som jeg tok. Nå skal jeg ikke på sykehuset igjen før om en uke og jeg håper noen kan hjelpe meg med å tyde dette svaret for meg da jeg er så spent på skadeomfanget. I epikrisen står det følgende: Sag.PD/T2 OG GrE TI vektet kor.GrE TI og STIR vektet sekvenserog.Para sag.T2 vektet serie. Fremre korsbånd har normalt forløp,men generelt høysignalintensitet forenelig med i allefall subtotal ruptur.Bakre korsbånd intakt. Perifer ruptur i lateriale menisk og baktil i mediale menisk.Partiell MCL ruptur.mens LCL er intakt.Bone bruise laterale femurchondyl og dorsalt begge tibiachondyler.Hydrops. Partiell politiseneruptur,men ligamentum arcuatum er intakt.Hydrops. R:Subtotal ACL ruptur.Perifer lateral medial menisk ruptur.Partiell MCL og poplitiseneruptur. Bone bruise.Hydrops. Ja det var det som stod der ja og jeg skjønner ikke mye av det. Kan noen være så snill å hjelpe meg snares?? På forhånd tusen takk. Vennlig hilsen en uheldig handballspiller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoriaMoria Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Er ikke radiolog, men den skaden din høres i alle fall ikke noe god ut.... Du har etter det jeg forstår fått skader på ett av de to korsbåndene, minst ett av de andre støttebåndene i kneet og begge meniskene. Og også noen mindre (?) skader på skjelettet i området. I tilleg er kneet "vannfylt". Au! sier jeg! mvh -ikke lege- 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uheldig håndballspiller... Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Er ikke radiolog, men den skaden din høres i alle fall ikke noe god ut.... Du har etter det jeg forstår fått skader på ett av de to korsbåndene, minst ett av de andre støttebåndene i kneet og begge meniskene. Og også noen mindre (?) skader på skjelettet i området. I tilleg er kneet "vannfylt". Au! sier jeg! mvh -ikke lege- Takk til deg SoriaMoria. Ja jeg kan love dei at dette er forferdelig vondt. Er på den skjette uka no så jeg håper inderlig det blir operasjon før jeg klikker fullstendig!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoriaMoria Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Takk til deg SoriaMoria. Ja jeg kan love dei at dette er forferdelig vondt. Er på den skjette uka no så jeg håper inderlig det blir operasjon før jeg klikker fullstendig!! Hei igjen Håer at du får den nødvendige hjelpa med kneet ditt, for uansett så må jo dette være forferdelig vondt! Jeg forsto mesteparten av beskrivelsen, så dette med meniskene og det ene korsbåndet er jeg helt sikker på - et par av forkortelsene var jeg ikke helt sikker på, og jeg har aldri hørt uttrykket "bone bruise" før heller, så helt hva det innebærer vet jeg ikke. men det var tydelig at det var en eller annen type skade på selve skjelettet evt "hinnen" rundt benet. Om du orker hadde det vært fint om du la inn et innlegg her når du har vært hos legen, for jeg er litt spent på hva de mener er behandlingen for dette, og om de mener at skaden er "stor" eller "alminnelig". mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uheldig håndballspiller... Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Hei igjen Håer at du får den nødvendige hjelpa med kneet ditt, for uansett så må jo dette være forferdelig vondt! Jeg forsto mesteparten av beskrivelsen, så dette med meniskene og det ene korsbåndet er jeg helt sikker på - et par av forkortelsene var jeg ikke helt sikker på, og jeg har aldri hørt uttrykket "bone bruise" før heller, så helt hva det innebærer vet jeg ikke. men det var tydelig at det var en eller annen type skade på selve skjelettet evt "hinnen" rundt benet. Om du orker hadde det vært fint om du la inn et innlegg her når du har vært hos legen, for jeg er litt spent på hva de mener er behandlingen for dette, og om de mener at skaden er "stor" eller "alminnelig". mvh Heisand! Igår var jeg på sykehuset og fikk da beskjed om at jeg skal ha en atroskopi snarast. Skulle få beskjed om når det blir idag. Når den er unnagjort skulle jeg få mer beskjed om hva som event.skal gjørest etterpå. Ortopeden jeg var hos nå mener det er en relativt "stor" skade. Så nå gjennstår det å se om hva som menes med "snarest" på sykehuset.Det kan nå bli spennendes nok i seg selv,men jeg skulle vertfall prioriterest.. Skal holde deg orientert hele veien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoriaMoria Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Heisand! Igår var jeg på sykehuset og fikk da beskjed om at jeg skal ha en atroskopi snarast. Skulle få beskjed om når det blir idag. Når den er unnagjort skulle jeg få mer beskjed om hva som event.skal gjørest etterpå. Ortopeden jeg var hos nå mener det er en relativt "stor" skade. Så nå gjennstår det å se om hva som menes med "snarest" på sykehuset.Det kan nå bli spennendes nok i seg selv,men jeg skulle vertfall prioriterest.. Skal holde deg orientert hele veien. Ja, hva som er "snarest" på sykehuset er alltid spennede.... (dessverre...) Men han mente skaden var "stor" ja - var det jeg tenkte da jeg leste beskrivelsen skjønner du - men siden jeg ikke hadde noe å sammenligne med var jeg overhodet ikke sikker på om det stemte. Takk for oppdateringa. Og massssssse lykke til!!!! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uheldig håndballspiller... Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Ja, hva som er "snarest" på sykehuset er alltid spennede.... (dessverre...) Men han mente skaden var "stor" ja - var det jeg tenkte da jeg leste beskrivelsen skjønner du - men siden jeg ikke hadde noe å sammenligne med var jeg overhodet ikke sikker på om det stemte. Takk for oppdateringa. Og massssssse lykke til!!!! mvh Heisand SoriaMoria! Operasjon 16/12 så det vart ikke så gale venting det nei. Jett om jeg er er spent da! Men det er deilig at ting skjer og at jeg nå kan begynne å se frammover igjen.. Tvi tvi.. Klem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoriaMoria Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Heisand SoriaMoria! Operasjon 16/12 så det vart ikke så gale venting det nei. Jett om jeg er er spent da! Men det er deilig at ting skjer og at jeg nå kan begynne å se frammover igjen.. Tvi tvi.. Klem. Godt å høre! *slenger meg med på tvi'tvi'en din* :-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uheldig håndballspiller... Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Godt å høre! *slenger meg med på tvi'tvi'en din* :-) mvh Hei! Nedturen er stor i dag!!! Skulle møte fastande på sykehuset idag for å få utført en athroskopi. Ortopeden jeg var hos sist hadde sett meg opp på dagkirurgi for å få fikset meniskene så skulle de se på korsbåndet om jeg trengte en ny operasjon for å få ordnet det. Ortopeden som skulle operere meg i dag ville se på kneet før han begynte. Han kunne konstatere at korsbåndet er helt av og at jeg trenger å få laget et nytt. Dette krever en heilt annen operasjon selvfølgelig og legene må forberede seg på en annen måte og det krever innleggelse mm. Så jeg vart sendt hjem idag igjen.. Fortvilelsen er stor.. Legen jeg var hos i dag lurte også på hvordan jeg har klart å få en slik skade. De sier det er en meget stor skade.. Jeg skal opereres rett over nyåret så det blir igjen ny ventetid. Ja ja.. Kommer med mer info senere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoriaMoria Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Hei! Nedturen er stor i dag!!! Skulle møte fastande på sykehuset idag for å få utført en athroskopi. Ortopeden jeg var hos sist hadde sett meg opp på dagkirurgi for å få fikset meniskene så skulle de se på korsbåndet om jeg trengte en ny operasjon for å få ordnet det. Ortopeden som skulle operere meg i dag ville se på kneet før han begynte. Han kunne konstatere at korsbåndet er helt av og at jeg trenger å få laget et nytt. Dette krever en heilt annen operasjon selvfølgelig og legene må forberede seg på en annen måte og det krever innleggelse mm. Så jeg vart sendt hjem idag igjen.. Fortvilelsen er stor.. Legen jeg var hos i dag lurte også på hvordan jeg har klart å få en slik skade. De sier det er en meget stor skade.. Jeg skal opereres rett over nyåret så det blir igjen ny ventetid. Ja ja.. Kommer med mer info senere. Oioioioi.... ikke bra nei... ikke bra.... *ber om at tiden går fort fram til nyåret* klem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uheldig håndballspiller... Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Oioioioi.... ikke bra nei... ikke bra.... *ber om at tiden går fort fram til nyåret* klem Hei hei! Endelig operert!! Vart operert 9/1 og kom hjem fra sykehuset i går 13/1. Ortopeden som opererte fann en brusk skade som ikke var så bra. Og sier det er mulig jeg trenger enda en operasjon noe som tiden vil vise. Håper inderli jeg klarer meg uten for det var enorme smerter etter operasjonen. Helt forferdelig!! Smertene har begynt å avta noe men jeg unner ingen dette her. Nå får jeg bite det i meg å trene for harde livet hos fysioterapauten og håpe at neste seks månder går fort som bare det.. Før operasjonen var jeg fast bestemt på å komme tilbake på handballbanen men etter operasjonen er jeg i stor tvil... Men nå er det jo ikke gått mere en uke. Vondt er det vertfall snufs snufs.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoriaMoria Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hei hei! Endelig operert!! Vart operert 9/1 og kom hjem fra sykehuset i går 13/1. Ortopeden som opererte fann en brusk skade som ikke var så bra. Og sier det er mulig jeg trenger enda en operasjon noe som tiden vil vise. Håper inderli jeg klarer meg uten for det var enorme smerter etter operasjonen. Helt forferdelig!! Smertene har begynt å avta noe men jeg unner ingen dette her. Nå får jeg bite det i meg å trene for harde livet hos fysioterapauten og håpe at neste seks månder går fort som bare det.. Før operasjonen var jeg fast bestemt på å komme tilbake på handballbanen men etter operasjonen er jeg i stor tvil... Men nå er det jo ikke gått mere en uke. Vondt er det vertfall snufs snufs.. Godt å høre at du endelig er operert i alle fall! Håper virkelig at dette blir helt bra igjen - og at du ikke trenger flere operasjoner (*krysser fingrene*) Stå på med treninjg og sånn - kanskje om noen måneder vil det være klarere for deg om det å komme seg ut på håndballbanen igjen er aktuelt for deg eller ikke Lykke til! klem, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uheldig håndballspiller... Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Godt å høre at du endelig er operert i alle fall! Håper virkelig at dette blir helt bra igjen - og at du ikke trenger flere operasjoner (*krysser fingrene*) Stå på med treninjg og sånn - kanskje om noen måneder vil det være klarere for deg om det å komme seg ut på håndballbanen igjen er aktuelt for deg eller ikke Lykke til! klem, Hei! Takk for oppmuntringa-trenger den!! Nå er det jo faktisk bare en vei mest sannsynlig å det er oppover!! (selv om det ikke er like lett å se det hver dag...) Det har vært en tøff periode dette men det siest at en gjerne kommer styrket ut av det. Takk igjen vertfall for interessa! Klem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.