Gå til innhold

Noe gale?

ingenandre007

Anbefalte innlegg

Jeg er en 18 år gammel jente som trener veldig mye styrke og utholdenhet,målet mitt er å få litt store muskler, men være tynn. Jeg er naturlig tynn, er 178 høy og vekten min har de siste årene ligget på 61 kg. Den siste tiden har jeg opplevd mye vanskalig,men ikke fått hjelp til noe. De siste månedene har jeg så og si ikke spist noe fett eller sukker, føler at det ikke er sunt, har ingen energi lengre og tenker hele tiden på hva jeg spiser, klarer ikke la hvere, spiser nesten ikk og vekten raser er nede i 55 kg nå,...er dedt noe gale med meg eller er dette normalt??? hver så snill og hjelp meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Ingenandre007,

Først vil jeg be deg lese ditt egen innlegg, men gjør som om det er noen andre som har skrevet det, og du skal besvare det. Hvordan ville du svart?

[Les det du skrev nå, før du fortsetter her.]

Det du skriver tyder på at du jo har et problem med forholdet til mat. Det har du jo også skjønt selv, siden du skriver her.

Kroppen din trenger sukker og fett for å fungere godt. Ikke for mye, men noe. Og særlig når du trener så mye.

Deretter ser du kanskje at du trenger hjelp til å komme deg over kneiken med alt det vanskelige du har opplevd. Legen din kan skrive henvisning til psyk, hvis du ønsker det.

Vi lever i et samfunn med veldig fokus på utseende og vekt. Om du har en spiseforstyrrelse vet jeg ikke, men les litt på siden til IKS og kanskje ring til dem på mandag?

http://www.iks.no

Ønsker deg alt godt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Du trenger karbohydrater. Hvis ikke vil du få vekttap, og føle deg dårlig. Siden dette er blitt nesten som en besettelse for deg, er det nok en god ide å ta det opp med en lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det er ikke rart du ikke har engeri hvis du ikke spiser noe fett eller sukker vet du. Sukker i form av sukker trenger vi lite av, det sukkeret vi trenger får vi forsåvidt i oss via frukt og annen mat, men fett trenger vi også. Selv om vi ikke trenger mengder med fett så trenger vi noe! Et sunt og balansert kosthold består av visse deler proteiner, karbohydrater og fett som energikilder, du kan ikke bare kutte helt ut den ene også regne med at kroppen funker like bra for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...