Gå til innhold

Hvor mye utgjør uføretrygd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

100% uføretrygd utgjør omlag 66% av inntekten du hadde. Utregningsreglene er ganske kompliserte. De er avhengig av pensjonspoeng, alder og tidligere inntekt. Du finner flere opplysniger på www.trygdeetaten.no. Ta ev. kontakt med ditt lokale trygdekontor og be dem beregne din uførestrygd.

100% uføretrygd utgjør omlag 66% av inntekten du hadde. Utregningsreglene er ganske kompliserte. De er avhengig av pensjonspoeng, alder og tidligere inntekt. Du finner flere opplysniger på www.trygdeetaten.no. Ta ev. kontakt med ditt lokale trygdekontor og be dem beregne din uførestrygd.

Sikker på det?

Attføring (medisinsk og yrkesrettet) utgjør 66% av inntekten.

Uføretrygd mener jeg ikke beregnes av inntekten på sykemeldingstidspunktet. En "vanlig" uføretrygd mener jeg er ca. 8000,- og "ung ufør" utgjør rundt 11000,-.

Event avhengig av dine opptjente pensjonspoeng.

Alt brutto forøvrig.

Ikke mye å leve av:-(

Sikker på det?

Uføretrygd mener jeg ikke beregnes av inntekten på sykemeldingstidspunktet. En "vanlig" uføretrygd mener jeg er ca. 8000,- og "ung ufør" utgjør rundt 11000,-.

Alt brutto forøvrig.

Jeg tror attføring og uføretrygd utgjør omtrent det samme. Men barnetillegget blir dobblet ved uføretrygd og særfradraget er dobbelt.

Sikker på det?

Alt brutto forøvrig.

Ehhh....jeg har ung ufør og det sammen med de pensjonspoengene OG barnetillegg ble det brutto ca. 11 000 ;

Så når ungene er ute av rede vil jeg sitte med 7 600 ; brutto som ung ufør !

Fattesligt ; ja ;o)

Ehhh....jeg har ung ufør og det sammen med de pensjonspoengene OG barnetillegg ble det brutto ca. 11 000 ;

Så når ungene er ute av rede vil jeg sitte med 7 600 ; brutto som ung ufør !

Fattesligt ; ja ;o)

Jasså. Det var jaggu ikke mye!

Det er mulig jeg blander; fikk utregnet både ung ufør og et annet alternativ fordi jeg har yrkesskade. Kanskje det var det siste som ble 11000 brutto?

Min feil:)

Men i og med at pensjonspoeng er med i beregningen kan det selvsagt variere. Det burde jeg tenkt på..

:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...