Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Og han anklager andre for å lyve. Når han så blir tatt med buksa på knærne, nekter Kardemommelovens forsvarer (etter oppfordring fra meg) å be om unnskyldning.

Dette skrev Sør (til meg) 2/12:

"*gjesp*

Igjen lyver du - jeg har aldri påstått at det var "kristne som begynte", men at kvinnelig kjønnslemlestelse er en geografisk betinget kulturell (ikke religiøs) praksis.

Og dette skrev Sør (til meg) 7/11:

faktisk en KRISTEN tradisjon

Religiøs kjønnslemlestelse av kvinner er faktisk en KRISTEN tradisjon, som var utbredt i enkelte kristne miljøer i USA. Det ble, ifølge Amnesty International, ikke avskaffet før i 1850."

*klem*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84361-s%C3%B8r-er-en-l%C3%B8gner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

*rister på hodet*

Hvor står det at det var "kristne som begynte"?

===

Kjønnslemlestelse av kvinner kan være enten kulturelt eller religiøst betinget.

I Afrika er det kulturelt betinget (utføres innen visse geografiske områder, og av muslimer, kristne og animister), og er den del av tradisjonene.

I USA var det grupper med kristne som utførte *religiøs* kvinnelig kjønnslemlestelse (av religiøse, (ikke kulturelle) årsaker). Dette opphørte, ifølge Amnesty International, innen 1850.

===

Forøvrig er omskjæring av gutter hovedsakelig en religiøs tradisjon.

Noe mer du ikke forstod, Nick?

Med vennlig hilsen

Annonse

Er det dissens her?

Ikke nødvendigvis slik jeg leser det:-)

Selvfølgelig er det dissens. Enda mere dersom du hadde lest hele omskjæringstråden, der han legger all skyld for omskjæring på de kristne. Ettersom det er en KRISTEN TRADISJON, må det nødvendigvis være de kristne som startet.

Løgner og løgner fru Blom. Vi kan i hvertfall være enige om at han er en manipulator,bedrager og provokatør. Jeg liker slike tråder som dette.

Han er en løgnaktig pudding, og fra nå av trygt etablert på rassh*l lista mi. Dit må man slite for å komme seg.

Hvem lyver her? Hvor er tråden denne diskusjonen startet? Etter mine historiske kunnskaper er replikken helt riktig. Jeg er ikke så ofte herinne og når jeg ser dette blir jeg forvirret.

Sør lyver. De to replikkene hans står steilt i mot hverandre. At han prøver å tone ned det han faktisk sa, blir fullstendig patetisk.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Selvfølgelig er det dissens. Enda mere dersom du hadde lest hele omskjæringstråden, der han legger all skyld for omskjæring på de kristne. Ettersom det er en KRISTEN TRADISJON, må det nødvendigvis være de kristne som startet.

Jeg begynner å lure på fyren, har noen sett han starte et innlegg ? Eller liker han bare å fikse så andre får sine sletta ?

Noe skal man irritere seg over :-)

Jeg begynner å lure på fyren, har noen sett han starte et innlegg ? Eller liker han bare å fikse så andre får sine sletta ?

Noe skal man irritere seg over :-)

Alternativ 2. Det tryggeste er å få tråden slettet, da kan han dra de evindelige "Det har jeg aldri sagt" svarene sine senere.

Ulv I Faarikaal

Alternativ 2. Det tryggeste er å få tråden slettet, da kan han dra de evindelige "Det har jeg aldri sagt" svarene sine senere.

Jeg er utstyrt med en uhyggelig hukommelse, og kan helt tydelig huske han skrev at analfabeter ikke kan lære norsk fordi de ikke kan notere, noe som er bare tull. De både skriver og snakker norsk etter kort tid, selvsagt med riktig pedagogikk som tar hensyn til deres situasjon. Det innlegget var sletta, derfor nekta han for å ha skrevet det.

Jeg er utstyrt med en uhyggelig hukommelse, og kan helt tydelig huske han skrev at analfabeter ikke kan lære norsk fordi de ikke kan notere, noe som er bare tull. De både skriver og snakker norsk etter kort tid, selvsagt med riktig pedagogikk som tar hensyn til deres situasjon. Det innlegget var sletta, derfor nekta han for å ha skrevet det.

Hehe, det er snart flere innlegg han ikke har skrevet, og uttalelser han ikke har kommet med, enn det motsatte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...