zerox Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 I mai d.å underviste jeg en klasse. På tom mage og i 3.dje time ble jeg plutselig veldig svimmel og fikk følelsen av å besvime. Tung og vissen/nummen i hele kroppen. Spesielt hender, bein og hode. Tilstanden avtok litt men vedvarte en god stund. CT ble rekvirert uten at det ble gjort funn. Ganske ofte opptrer denne tilstanden. Dvs kommer nesten daglig. Blir av og til vissen i fingrer og svimmelfølelse. Føler at jeg besvimer. Samtidig føler jeg ett trykk i pannen og nedover nesen, kanskje også stivhetsfølelse i nakken. I dag var jeg hos legen som mente at dette var "hyperventileringssyndrom". Ble sykmeldt resten i hele desember og på sykemeldingen sto "P76 depressiv lidelse". Jeg jobber veldig mye og har mye å holde på med på forskjellige kanter. Ofte 15 timers arbeidsdag. For meg er det en real nedtur at det skal bli kalt for depresjoner e.l. Jeg er jo bare 30 år og en sterk mann! Kan ikke dette likesågodt være noe annet? Når jeg blir stresset så kommer ofte svimmelfølelsen, høy puls og det kan godt skyldes feil pusting. Men trykket i hodet? Kan det være en todelt sak? F,eks for lite blod til hodet av en eller annen årsak og noe annet? Håper noen kan hjelpe meg, da det er utrivelig å ha det sånn over lang tid! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84540-p76-depressiv-lidelse-vs-stive-muskler-og-utbrent/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aina E Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Underliggende stress kan gi muskelspenninger i skuldre/nakke som igjen kan føre til liten blodstrømning til hodet=svimmelhet/trykk. Nummenhet og prikking i armer/fingre kan også komme av samme grunn. (Låsninger som gjør at blodsirkulasjonen ikke er god nok i områdene rundt armer/nakke/hode/skuldre. Jeg har det sånn rett som det er og et par timer hos kiropraktor løser som oftest det på en enkel måte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84540-p76-depressiv-lidelse-vs-stive-muskler-og-utbrent/#findComment-457564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.