Gå til innhold

NHD/andre seroxat-brukere

Anbefalte innlegg

Gjest -redselen

Hei igjen!

Jeg har brukt seroxat (20 mg) i snart 2 uker. De verste bivirkningene har lagt seg, og jeg merker kanskje litt bedringer ang angst..

Men jeg har et par spm, jeg gjerne skulle hatt svar på..

1) jeg har tatt seroxat på morgenen. Og nå merker jeg at når jeg står opp, føler jeg meg litt skjelven og rar, helt til jeg har tatt tabl. og den har bynt å virke.

Er dette normalt?

Kommer det bestandig til å være sånn?

2) Jeg har opplevd å bli veldig trøtt av seroxaten. Et par timer etter jeg har tatt det, er det nesten tungt å holde øynene oppe, så jeg tenker på å kanskje bynne å ta den på kveldene.

Hvordan går jeg fram, med tanke på hvor dårlig jeg føler meg når det er lenge siden jeg har tatt den?

3) Har opplevd at jeg sover veeldig urolig. Ligger å kaster på meg hele natta. Føles ikke som at jeg får god nok søvn. Er dette en bivirkning av seroxaten?

4) Har noen ganger stått opp og gådd på do midt på natta, og da har jeg følt meg skikkeli dårlig. Nesten som at gulvet gynger under meg..

Er dette også p.g.a seroxaten?

5) Disse bivirkningene.. kommer alle til å forsvinne, eller er det noen jeg må leve med?

6) Ble redd jeg leste innlegget nedenfor "bruk og effekt av medisin". Er det sant at seroxat slutter å virke etter langtids bruk?

Ble endel spm...Håper jeg får svar..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84609-nhdandre-seroxat-brukere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Følte jeg måtte skrive noen ord ettersom vi skrev innleggene våre samtidig.

Jeg har ikke hatt andre bivirkninger av seroxat enn at jeg fikk løs mage når jeg hadde tatt tabletten. Dette gikk over etter en mnd. tid.

Mener å huske at legen sa til meg at jeg måtte forsøke å holde ut de første fire ukene, så ville bivirkningene jevne ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...