Gjest trrrish Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Selvmordstankene jeg hadde hver dag før, men jeg mente de bare reelt 2 danger i mnd,(ofte pms) de er BORTEVEKKE. Det er utrolig deilig!!!!!!!! JIPPI 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84639-enda-en-ting-fontex-hjalp-mot/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
TRISTIAN Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 ..:-) ..you really put the happi in my ness....:-) Håper det fortsetter sånn.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84639-enda-en-ting-fontex-hjalp-mot/#findComment-458854 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trrrish Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 ..:-) ..you really put the happi in my ness....:-) Håper det fortsetter sånn.. jepp, angst/uro, hyperventilering, hyling og skriking og bekymring og selvmordstanker er BORTE!! Det er utrolig deilig!! Første tiden jeg tok antidepp merket jeg bare at jeg hadde det veldig godt, som en laaang, deilig opptur, og tenkte mere positivt. Men jeg var fortsatt mye nervøs. Pluss at jeg klarte sovne om natten uten å vri meg i smerte og vonde tunge tanker. Og etterhvert som månedene gikk, virket det bedre og bedre!!!!! Det var virkelig verdt å vente på!! Håper du får like god virkning som meg! Jeg hadde heller ingen bivirkninger, bortsett fra MINIMAL bilsjuke,kvalme første ukene... GOOO FONTEX. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84639-enda-en-ting-fontex-hjalp-mot/#findComment-458860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TRISTIAN Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 jepp, angst/uro, hyperventilering, hyling og skriking og bekymring og selvmordstanker er BORTE!! Det er utrolig deilig!! Første tiden jeg tok antidepp merket jeg bare at jeg hadde det veldig godt, som en laaang, deilig opptur, og tenkte mere positivt. Men jeg var fortsatt mye nervøs. Pluss at jeg klarte sovne om natten uten å vri meg i smerte og vonde tunge tanker. Og etterhvert som månedene gikk, virket det bedre og bedre!!!!! Det var virkelig verdt å vente på!! Håper du får like god virkning som meg! Jeg hadde heller ingen bivirkninger, bortsett fra MINIMAL bilsjuke,kvalme første ukene... GOOO FONTEX. Det er godt med gladmeldinger! Jeg trenger dem... Ser så mange som sliter med div. bivirkninger..... Har registrert at de aller fleste begynner med seroxat...? "Hoppet" du rett på Fontex, eller har du prøvd fler...? Noen spesiell diagnose/grunn isåfall? Vil ikke mase, men er litt nysgjerrig..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84639-enda-en-ting-fontex-hjalp-mot/#findComment-458891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trrrish Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Det er godt med gladmeldinger! Jeg trenger dem... Ser så mange som sliter med div. bivirkninger..... Har registrert at de aller fleste begynner med seroxat...? "Hoppet" du rett på Fontex, eller har du prøvd fler...? Noen spesiell diagnose/grunn isåfall? Vil ikke mase, men er litt nysgjerrig..... Ja, jeg hoppet rett på Fontex. Indikasjonen var noe så diffust som "nerveplager", da jeg fikk resepten på antidepp etter å ha tryglet og bedt fastlegen skrive det ut til meg, første gang jeg var hos han... Herr Psykiater ville nemlig ikke skrive ut noe til meg i det hele tatt!!!! Han trodde ikke det ville hjelpe meg, så han bare fortsatte med de evinnelige samtalene som ikke hadde gjort meg en dritt bedre på 1 år....! Han sa jeg hadde sorg og ustabil pf(borderline). Uansett hadde han stor tro på samtalene, men smerten i min sjel økte på og jeg fattet ikke hvordan jeg skulle holde ut. Jeg så på antidepp som mitt siste håp, men Herr Psykiater VILLE ikke skrive ut. Istedet ga han meg bare samtalere oftere i uken osv... Det hjalp jo ikke! Så da sa jeg at når han ikke ville skrive ut noe, så ville jeg finne meg en lege som VILLE skrive ut! Så stormet jeg rasende ut fra poliklinikken og smelte døren igjen.. Før jeg falt gråtende sammen på bakken utenfor.. Smerten verket i mitt indre. FATTER IKKE AT DET ER MULIG Å HA DET SÅ JÆVLIG INNI SEG!! Så mannet jeg meg opp til å dra til fastlegen, og som sagt...der tryglet og ba jeg om å få noe mot smertene i mitt indre. Først trodde han jeg var en narkoman som ville ha smertestillende. "Smertestillende hjelper ikke mot psykisk smerte", sa han. Da ba jeg om Fontex... jeg hadde lest om Fontex (prozac) på www.biologicalunhappiness.com og jeg hadde lest boken "Life at the Border" av Leland M. Heller. Fastlegen skrev heldigvis ut Fontex til meg!!! Og tok kontakt med Herr Psykiater igjen. Som da ga meg flere timer... Herr Psykiater var da SÅ lei seg for at han ikke skjønte at jeg kanskje hadde en form for depresjon, selv om den ikke var helt typisk. Nå tar han selvkritikk på dette, og ser på med stor velsignelse at jeg tar min reddende engel Fontex!!! Pluss at jeg får samtaler da. Har det MYE bedre!!! Har hatt noen nedturer, men ikke fullt så ille. Det den hjelper meg mest mot er angst/uro,bekymring og selvmordstanker. Om det er verdt å prøve den foran Seroxat vet jeg ikke. Men Seroxat har vel indikasjonen sosial angst, det har ikke Fontex. Men begge er jo SSRI og begge kan vel hjelpe, fordi om det ikke har kommet forskning på akkurat dette om du skjønner? Skrekk og gru... enn om jeg ikke hadde tatt skjeen i egen hånd og prøvd antidepp, bare fortsatt med de udugelige samtalene... Da hadde jeg sikkert bare ligget på sofaen og eller gått rundt og rundt i stuen med store sjelelige smerter enda!!!!!!! Takk og pris endte det ikke slik!! )) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84639-enda-en-ting-fontex-hjalp-mot/#findComment-458939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.