TRISTIAN Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 STEG EN var frykt for konfrontasjoner som hadde med min eks.samboer å gjøre...likte ikke spørsmål som ; "Hvordan har HUN det?" -"Hvor ER hun hen forresten?" Ble fort pinlig , det der... For jeg visste rett og slett ikke alltid...hverken hvordan hun hadde det , eller hvor hun var....? Ble vanskelig å svare da... Fikk etterhvert inntrykk av at venner og bekjente som "stakk innom" passet på å komme når HUN var hjemme...? Hva betydde dèt, tro...? Visste de noe som ikke JEG visste? STEG TO : begynte å unngå sosiale sammenkomster som involverte oss som en "familie", fordi man aldri kunne gjøre noen avtaler og være sikker på at hun var tilstede til rett tid...for ikke å snakke om....sted..? Ble etterhvert mer og mer bevisst "lokket" som la seg over hodet mitt i sosiale lag hjemme...begynte å lage meg unnskyldninger for å "stikke av"....måtte bare UT...vekk..fra følelsen av en eller annen form for sammensvergelse som hang i rommet....hjertet banket, hodet holdt på å sprenges av en blanding av frykt og sinne...her ble jeg nærmest "jaget" ut av mitt eget hjem...uten å kunne ta til orde for hva jeg følte..? STEG TRE: Ble redd for å møte kjentfolk i butikken eller ..hvorsomhelst,egentlig...snudde tvert dersom jeg fikk øye på et kjent ansikt noe sted...og dersom jeg ble overrasket i kassakøen var helvete løs...kjente jeg ble glovarm i ansiktet...svetten begynte å renne...livredd for intrikate spørsmål eller kommentarer....ønsket at alle mennesker bare kunne forsvinne....-eller at JEG kunne forsvinne...? STEG FIRE: -ALLE mennesker ble en trussel...alle former for oppmerksomhet som ble rettet mot MEG var....skremmende.. tålte det ikke...fikk kvelningsfornemmelser, pulserende smerter i nakken og magetrøbbel...joda; angstmarerittet hadde begynt... STEG FEM: -trakk meg inn i meg selv, holdt alt inne...kunne ikke lenger snakke med mennesker på en naturlig måte...(må si at jeg aldri har vært "krampesosial" men...?) Omgangskretsen som hadde vært rundt meg de siste ti årene skrumpet langsomt inn...ble borte.... de ga meg opp, rett og slett.. Forstår dem godt, jeg.... Trives ikke ikke med meg , JEG heller nå.....her jeg sitter... i ENSOM majestet... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84657-fem-steg-til-ensom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kupp Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Hva skjedde egentlig da? Hadde samboeren din informert hele omgangskretsen om at hun skulle gå fra deg, og glemt å si det til deg eller noe slikt? Hørtes ikke godt ut iallefall. Men du har jo en utrolig evne til å sette ord på tanker og følelser. Du burde nesten ta utskrift av ting du skrive her og samle det. Kanskje det ble ei bok engang? Er jo slike temaer som folk sluker for tiden. Sikkert fordi det er deilig å lese om slikt som en kan gjenkjenne i eget liv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84657-fem-steg-til-ensom/#findComment-458582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TRISTIAN Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 Hva skjedde egentlig da? Hadde samboeren din informert hele omgangskretsen om at hun skulle gå fra deg, og glemt å si det til deg eller noe slikt? Hørtes ikke godt ut iallefall. Men du har jo en utrolig evne til å sette ord på tanker og følelser. Du burde nesten ta utskrift av ting du skrive her og samle det. Kanskje det ble ei bok engang? Er jo slike temaer som folk sluker for tiden. Sikkert fordi det er deilig å lese om slikt som en kan gjenkjenne i eget liv. eh...en del "merkelige" historier som ble vanskeligere og vanskeligere å svelge...to timer forsinket her..fire timer forsinket der...viste seg at hun hadde møtt en annen , gikk nesten et år før bruddet var et faktum....fikk bekreftet i ettertid at visse mennesker i omgangskretsen visste både mer enn meg og før meg.... Det var det som skjedde.... Skriver her for å uttrykke ting jeg trenger å få ut i øyeblikket, og for å ha noe gjøre.....noen "bokutgivelse" i trivielt øyemed er vel neppe aktuelt...) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84657-fem-steg-til-ensom/#findComment-458639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 eh...en del "merkelige" historier som ble vanskeligere og vanskeligere å svelge...to timer forsinket her..fire timer forsinket der...viste seg at hun hadde møtt en annen , gikk nesten et år før bruddet var et faktum....fikk bekreftet i ettertid at visse mennesker i omgangskretsen visste både mer enn meg og før meg.... Det var det som skjedde.... Skriver her for å uttrykke ting jeg trenger å få ut i øyeblikket, og for å ha noe gjøre.....noen "bokutgivelse" i trivielt øyemed er vel neppe aktuelt...) Det må ha vært en vond opplevelse. Ikke noe rart det har tatt på! Flott at du kan ha nytte av å skrive av deg litt av frustrasjon her. Du skriver godt. Og vi kjenner oss igjen i det du skriver. Jeg ihvertfall. Er bare ikke så flink til å finne rette orda. Da er det så flott at andre kan sette ord på det. Gjenkjennelse er godt. Det er ikke bare meg... Du får ta tida til hjelp. Du hr så mange fornuftige og klare tanker, så du kommer eg nok på beina, litt om senn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84657-fem-steg-til-ensom/#findComment-458709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vicca Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Det må ha vært en vond opplevelse. Ikke noe rart det har tatt på! Flott at du kan ha nytte av å skrive av deg litt av frustrasjon her. Du skriver godt. Og vi kjenner oss igjen i det du skriver. Jeg ihvertfall. Er bare ikke så flink til å finne rette orda. Da er det så flott at andre kan sette ord på det. Gjenkjennelse er godt. Det er ikke bare meg... Du får ta tida til hjelp. Du hr så mange fornuftige og klare tanker, så du kommer eg nok på beina, litt om senn. Jeg er bare sporadisk på nett, men leser litt når det er noen dager siden jeg var på. Ville bare si at du skriver godt! Men nå må du snart gjøre noe vet du... *maser (men formaner ikke...)* Vil bare at det skal bli bedre med deg....! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84657-fem-steg-til-ensom/#findComment-458811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TRISTIAN Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 Jeg er bare sporadisk på nett, men leser litt når det er noen dager siden jeg var på. Ville bare si at du skriver godt! Men nå må du snart gjøre noe vet du... *maser (men formaner ikke...)* Vil bare at det skal bli bedre med deg....! ..men jeg ER treig...har fått legetime neste uke..(for mange såkalte "deadlines" på jobben nå i førjulstid til at jeg kunne ta akutt-time) Er litt redd (...meg her og redd meg der....) for effekten av medisiner ...jeg mener; Hva slags menneske kan jeg risikere å bli? Litt av bakgrunnen for mitt vesen, er jo akkurat det at jeg bryr meg om mennesker og hva de syns om meg...kommer jeg til å slutte med det da? Bli hensynsløs? Frekk og bøllete? Ikke MEG det heller liksom.... Nei, jeg får håpe på en gylden middelvei....? eh...takk for sist forresten..det at du bare er sporadisk på nett betyr vel at du har det bra..? Håper det....:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84657-fem-steg-til-ensom/#findComment-458879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.