Gå til innhold

Feilmelding ved sending av mail - igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er feilmeldingen jeg får. Adressen er riktig. Innkommende og utgående e-post server er riktig. Internettleverandøren min kunne ikke hjelpe. Problemene starter etter at jeg hadde vært uten internett i to uker og til slutt fikk nytt modem.

Meldingen kan ikke sendes fordi en av mottakerne bla avvist av serveren. Den avviste e-postadressen er ................ Emne '', Konto: 'pop.mail.yahoo.no', Server: 'mail.inord.no', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '550 not local host online.no, not a gateway', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 550, Feilkode: 0x800CCC79

Den samme feilmeldingen får jeg om jeg prøver å sende med online adressen min. Det er ElTele nord som er min internettleverandør.

Skrevet

Skal det stå BÅDE pop og mail i den Yahoo-adressen?

Jeg har flere ulike kontoer tilknyttet Outlook; noen bruker mail.servernavn.no, andre bruker pop.servernavn.no

men ingen av dem har både pop og mail?

Skrevet

Tror det har med autentisering å gjøre.. en feilmelding du får hvis du prøver å sendet mail fra feil konto, ikke eksisterende konto eller en konto som ikke tilhører domenet.

Skrevet

Enable smtp authentication?

Dette gjør du på egenskapene for mailkontoen din. Huk av ved "My outgoing server (SMTP) requires authentications.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Antagelig: feil SMTP adresse på den kontoen du sender via. Du må bruke din leverandørs SMTP. Du må altså sende post gjennom riktig server, og bytte SMTP når du bytter leverandør.

Skrevet

Litt søkt men .. har du prøvd å bytte utgående(smtp) server til mail.trollnet.no på alle kontoene?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

En epost som er forsøkt sendt med feil SMTP må slettes og det må lages ny. Headingen/koden i meldingen innholder den gamle SMTP adressen.

Skrevet

Nå har jeg funnet grunnen til problemet. Jeg er koblet opp mot høgskolen sitt nett og de tillater ikke sending av mail... Grunnen er at enkelte har drevet med masseutsendelse. Synd for de som bruker mail på en "skikkelig" måte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...