Gå til innhold

Linux ikke gratis nei

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

En ting er i hvertfall sikkert. Linux er mye _morsommere_ enn MSWindows.

Jeg holdt på å le meg ihjæl da musa, skjermkortet og nettkortet ikke virka, og at alt låste seg så vi måtte sette ned klokka fra normale 1,2 ghz til 900 mhz. En testutskrift kom med kun usynlige tegn. HAHAHAHAHAH

Fortsetter under...

Jeg holdt på å le meg ihjæl da musa, skjermkortet og nettkortet ikke virka, og at alt låste seg så vi måtte sette ned klokka fra normale 1,2 ghz til 900 mhz. En testutskrift kom med kun usynlige tegn. HAHAHAHAHAH

Synes det er morsomt å "fikse og trikse" jeg, så jeg blir nesten skuffet når alt går som smurt, som det stort sett har gjort de gangene jeg har installert Linux.

Og så er det langt morsommere med et operativsystem hvor en selv kan bestemme hvordan en vil ha ting, i motsetning til kjedelige diktatoriske MS.

Doh! De er dumme, vel! Det ligger i navnet, det.

(Men hvis du virkelig vil vite:

Responstid på ofte-brukte-applikasjoner.

Kostnader ved nedetid.

Og selvsagt: Kaaza, DOL, spill og alt det andre man bruker 80 % av arbeidsdagen til... )

Helt uenig. Det finnes mange arbeidsplasser som kunne klart seg med terminaler. Problemet er at folk som kan bruke en pc gjerne vil bruke den til andre ting enn å arbeide, noe jeg skjønner godt. Er det derimot snakk om effektivitet og driftsikkerhet er det en glimrende løsning å kjøre terminaler mot en server. Det kommer selfølgelig an på hvilke ting man arbeider med - man kan neppe sitte å arbeide med Photoshop på en terminal f.eks.

".............."

Gjest Hybelkanin

Helt uenig. Det finnes mange arbeidsplasser som kunne klart seg med terminaler. Problemet er at folk som kan bruke en pc gjerne vil bruke den til andre ting enn å arbeide, noe jeg skjønner godt. Er det derimot snakk om effektivitet og driftsikkerhet er det en glimrende løsning å kjøre terminaler mot en server. Det kommer selfølgelig an på hvilke ting man arbeider med - man kan neppe sitte å arbeide med Photoshop på en terminal f.eks.

".............."

Så "helt uenig" er du allikevel ikke? ;-)

Ulv I Faarikaal

Jeg har opp gjennom åra prøvd å installere Linux på 5-6 ulike maskiner, og virkelig sliti i timevis hver gang

Kanskje det sier mer om deg enn Linux :)

Et lite overslag viser at jeg på 15 år har installert 20-30 ulike tunge systemer på rundt regnet tusen maskiner, med ca 500 ulike applikasjoner og ca 3000 ulike periferiutstyr, og aldri har jeg hatt så mye trøbbel med noe som Linux. At noen sier jeg er klønete og dum, får stå for deres regning.

Jeg tror til og med en 7-åring greier å installere windows 98.

Annonse

Gjest papirtiger

Et lite overslag viser at jeg på 15 år har installert 20-30 ulike tunge systemer på rundt regnet tusen maskiner, med ca 500 ulike applikasjoner og ca 3000 ulike periferiutstyr, og aldri har jeg hatt så mye trøbbel med noe som Linux. At noen sier jeg er klønete og dum, får stå for deres regning.

Jeg tror til og med en 7-åring greier å installere windows 98.

Nettopp, en 7-åring kan innstalere windows. Linux derimot, krever litt kunnskap :)

Gjest Hybelkanin

Jeg syns bare det tyder dårlig, omtrent som at hjulet detter av din nye sykkel før du kommer ut av butikken. Det skjedde med min.

Poenget her må jo være at så snart du faktisk kommer ut av butikken, så skal det veldig mye til før hjulet detter av!

Samt at sykkelen går vesentlig raskere enn andre sykler.

Når det i tillegg var en billig sykkel, så er jo ikke det så værst...

Nå har jeg testet alle de siste nyeste versjonene av Mandrake, RedHat og Suse, og har fått alle opp å gå med det samme, og helt problemfritt.

Linux er et bra og billig alternativ til Windows, synes jeg da.

At jeg kjører windows på hovedmaskinen min er en annen sak, det er bekvemmelig lettvindt, men Linux er spennende og kommer nok til å bli mer og mer utbredt.

MVH

Ulv I Faarikaal

Nå har jeg testet alle de siste nyeste versjonene av Mandrake, RedHat og Suse, og har fått alle opp å gå med det samme, og helt problemfritt.

Linux er et bra og billig alternativ til Windows, synes jeg da.

At jeg kjører windows på hovedmaskinen min er en annen sak, det er bekvemmelig lettvindt, men Linux er spennende og kommer nok til å bli mer og mer utbredt.

MVH

Hyggelig at du får utbytte av Linux, synd om et slikt kjempeprosjekt skulle være forgjeves.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...