Gå til innhold

Lindberg eller Roede?

Borelia

Anbefalte innlegg

Har lyst til å gå ned litt i vekt. Vil helst spise "vanlig" mat - ikke sære, midlertidige dietter som gir kjapp vektreduksjon.

Er det noen som har erfaring med Lindberg eller Roede? Er de å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jubalong 70

Har prøvd Lindberg, gikk ned lett og greit Gikk ned 10 kg på 3 mnd. Problemet er at kostholdet er veldig anderledes enn det vi har vokst opp med. Men jeg tror nok at han er inne på noe veldig bra. Formen var veldig bra når jeg spise slik han mener vi skal. Humøret var bra, kroppen full av energi. Skal fortsette, men akkurat nå med jula blir det nok endel utskeielser.

Grethe Roede har jeg aldri hatt sans for. Både pga måling og veiing, men også fordi alle jeg kjenner som har gått på kurs der har gått ned, og så opp igjen enda mer like etterpå.

Forskjellen på Lindberg og andre slankekurer er at Lindberg vil det skal være en kostholdsomlegging og ingen kur. Roede og andre satser på kurer med lavt kaloriinnhold. Slik sultes kroppen, stoffskiftet slakker av. Når man begynner å spise normalt igjen, legger man på seg.

Med Lindbergs opplegg kutter man ikke på kaloriene, men balanserer maten i hvert måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kommeranpå

Lindbergs diett fungerer best hvis du har blitt overvektig pga at du har insulinresistens.

Du kan lese mer om Lindberg på www.vektibalanse.no

Lindbergs diett er grei å følge / kombinere med resten av familiens mat, hvis du ikke vanligvis spiser veldig mye brød, pasta, poteter, sukker osv. I såfall blir det stor forandring.

Grete Roede baserer seg mer på vanlig norsk kosthold, men redusering av fett og sukker samt økning av grønnsaker.

Begge diettene er ment som hjelp til å få deg til å endre kostholdet (til et sunnere og riktigere kosthold) for resten av livet, ikke som en kur for å gå ned litt for deretter å spise som før.

Les mer om GR her: www.greteroede.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...