Ulv I Faarikaal Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 1 kg laks gir omega 3 fettsyrer tilsvarende 250 kr i piller. Laksen koster 29,90 pr kg... Er det noe feil i dette bildet ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hver dag da? Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 at du må spise fisk hver dag for å få i deg det du kan få i deg enkelt med et par piller? Laks er ok det, men ikke hver dag. Omega 3-kapslene er greiere å ta hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 at du må spise fisk hver dag for å få i deg det du kan få i deg enkelt med et par piller? Laks er ok det, men ikke hver dag. Omega 3-kapslene er greiere å ta hver dag. Hvor mange kapsler får du for kr 250 ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laksefisker Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Det er så, men nå er elva islagt og laksen vanskelig å få fatt i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dewey Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Tja, endel oljetilskudd inneholder både omega 3, 6 og 9 og er dermed sunnere sånn sett enn fisk. Dessuten er fiskeoljer nøye renset (ikke tran så bra), derfor får man ikke i seg all dritten en gjennomsnittlig laks tross alt inneholder. men fisk er godt, det er jeg enig i!:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 Det er så, men nå er elva islagt og laksen vanskelig å få fatt i. Er den på supern like bra ? Like mye sunne stoffer i ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laksefisker Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Er den på supern like bra ? Like mye sunne stoffer i ? Oppdrettslaks, ikke noe for en som har vokst opp på elvebredden. Blir nesten som å bruke dildo av mangel på ekte vare. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 Tja, endel oljetilskudd inneholder både omega 3, 6 og 9 og er dermed sunnere sånn sett enn fisk. Dessuten er fiskeoljer nøye renset (ikke tran så bra), derfor får man ikke i seg all dritten en gjennomsnittlig laks tross alt inneholder. men fisk er godt, det er jeg enig i!:-) Jeg liker fisk og bruker krafta i fiskesuppe, det meste av fikseoljen trekker ut i krafta, så den må brukes ? Hvor kommer omega 6 og 9 fra ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 Oppdrettslaks, ikke noe for en som har vokst opp på elvebredden. Blir nesten som å bruke dildo av mangel på ekte vare. Opdretten kan smake jord, men jeg lurer på helseefekten i forhold til villaks ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laksefisker Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Jeg liker fisk og bruker krafta i fiskesuppe, det meste av fikseoljen trekker ut i krafta, så den må brukes ? Hvor kommer omega 6 og 9 fra ? Omega 6 fra hampfrøolje, omega 9 fra olivenolje f.eks. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laksefisker Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Opdretten kan smake jord, men jeg lurer på helseefekten i forhold til villaks ? Jeg har aldri erfart det selv men jeg har hørt at kresne katter skyr oppdrettslaks. Har vanskelig for å tro at den er like sunn, kunstig fòr, antibiotika og gud vet hva de stakkars fiskene får slengt til seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 Jeg har aldri erfart det selv men jeg har hørt at kresne katter skyr oppdrettslaks. Har vanskelig for å tro at den er like sunn, kunstig fòr, antibiotika og gud vet hva de stakkars fiskene får slengt til seg. Villfisken smaker bedre, det har jeg erfart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laksefisker Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Villfisken smaker bedre, det har jeg erfart. Spesielt den en har fisket selv, og steker på bålet ved elva. Ååååååååå som jeg lengter etter sommeren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 Spesielt den en har fisket selv, og steker på bålet ved elva. Ååååååååå som jeg lengter etter sommeren. Noen nyfiskede harr på grillen en sommerkveld er himmelsk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laksefisker Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Noen nyfiskede harr på grillen en sommerkveld er himmelsk. drømme, drømme........ Gud så godt livet kan være! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 drømme, drømme........ Gud så godt livet kan være! Fisken pakket i folie, kjenn lukta når du åpner. Med dill og smør. En liten bols og en kald øl eller to. Utsikt over hele Mjøsa. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jubalong 70 Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Hvor mange kapsler får du for kr 250 ? 250 stk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest papirtiger Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Spiser da ikke fisk hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PecMan Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Hvor mange kapsler får du for kr 250 ? Tja, trur eg ga rundt 170kr for 250 tabletter med Eskimo-3, så stykkprisen er jo en del under 1kr 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Altman Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Villfisken smaker bedre, det har jeg erfart. Hmm, jeg har vært med på å gjennomføre tester knyttet til dette. Vi presenterte både villaks og oppdrettslaks overfor både fagfolk og lekfolk. I den grad vi overhodet kan si at den ene ble vurdert som bedre enn den andre, var det nok oppdrettslaksen som kom best ut. OBS! Forskjellene var små. Årsaken til dette er nok at fettet i oppdrettslaksen er bedre marmorert enn i villaksen. Det er ikke meningen å trekke dine evner i tvil, Ulv, men jeg tviler på at du hadde kjent forskjell. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.