Gå til innhold

Omega 3 fettsyrer, fisk er billigere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, endel oljetilskudd inneholder både omega 3, 6 og 9 og er dermed sunnere sånn sett enn fisk.

Dessuten er fiskeoljer nøye renset (ikke tran så bra), derfor får man ikke i seg all dritten en gjennomsnittlig laks tross alt inneholder.

men fisk er godt, det er jeg enig i!:-)

Annonse

Ulv I Faarikaal

Tja, endel oljetilskudd inneholder både omega 3, 6 og 9 og er dermed sunnere sånn sett enn fisk.

Dessuten er fiskeoljer nøye renset (ikke tran så bra), derfor får man ikke i seg all dritten en gjennomsnittlig laks tross alt inneholder.

men fisk er godt, det er jeg enig i!:-)

Jeg liker fisk og bruker krafta i fiskesuppe, det meste av fikseoljen trekker ut i krafta, så den må brukes ?

Hvor kommer omega 6 og 9 fra ?

Gjest laksefisker

Opdretten kan smake jord, men jeg lurer på helseefekten i forhold til villaks ?

Jeg har aldri erfart det selv men jeg har hørt at kresne katter skyr oppdrettslaks.

Har vanskelig for å tro at den er like sunn, kunstig fòr, antibiotika og gud vet hva de stakkars fiskene får slengt til seg.

Ulv I Faarikaal

Jeg har aldri erfart det selv men jeg har hørt at kresne katter skyr oppdrettslaks.

Har vanskelig for å tro at den er like sunn, kunstig fòr, antibiotika og gud vet hva de stakkars fiskene får slengt til seg.

Villfisken smaker bedre, det har jeg erfart.

Annonse

• 4 uker senere...

Villfisken smaker bedre, det har jeg erfart.

Hmm, jeg har vært med på å gjennomføre tester knyttet til dette. Vi presenterte både villaks og oppdrettslaks overfor både fagfolk og lekfolk. I den grad vi overhodet kan si at den ene ble vurdert som bedre enn den andre, var det nok oppdrettslaksen som kom best ut. OBS! Forskjellene var små. Årsaken til dette er nok at fettet i oppdrettslaksen er bedre marmorert enn i villaksen.

Det er ikke meningen å trekke dine evner i tvil, Ulv, men jeg tviler på at du hadde kjent forskjell.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...