Gå til innhold

SV vil ha 20-års grense på kino

Anbefalte innlegg

SV fremmer trolig forslag om å endre aldersgrensene på kino.

I tillegg til nye grenser for barn, ønsker de 20-års grense for voldsfilmer.

http://www.nettavisen.no/servlets/page?section=24&item=245109

--

Slik vil altså SV sette fokus på voldsfilmer.

Kult med 20 års grense da. Særlig hvis du er 18.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84871-sv-vil-ha-20-%C3%A5rs-grense-p%C3%A5-kino/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest QuePasta

Det tenkte jeg ikke på, men du har selvsagt helt rett.

Jeg var da ikke så barnslig da jeg var 18. Jeg har da forresten aldri vært barnslig.

Løsningen er selvsagt å innføre vandelsattester for bruk på kino. 1-2 flekker på rullebladet, og du kan vinke farvel til Schwartzenegger og Van Damme.

En annen fordel ved økte aldersgrenser, er at man kan se f.eks. ringenes herre uten å ha et kommentarspor fra en bande 12-åringer i øret.

Ulv I Faarikaal

Jeg erindrer ei venstreberte som skulle innføre forbud mot skinnjakker med merke, som et tiltak mot MC-gjenger.

Venstreradikale har en tendens til å tro at et vedtak kan endre historien eller fjerne et problem: "Nå vedtar vi at all urettferdighet og vold i verden skal ta slutt fra 2004 !" og så er det gjort liksom, da kan vi bare sitte med henda i fanget og vente alle sammen. Og like forundret blir de hver gang når ingenting endres.

Annonse

Men det holder at man bare er 18 for å sitte på Stortinget for SV for å bestemme slikt. Vernepliktige er som oftest 18-19 år gamle, og de må gjerne få lov til å krige og dø for sitt land, men ikke faen om de får se en voldsfilm.... for noen folk!

Gjest QuePasta

Latterlig med aldersgrenser over 18 i det hele tatt. Er man myndig så er man myndig.

Kikk på 18-åringene. Synes du virkelig at de virker istand til å ha myndighet?

Dersom de ikke er det, så er det ingen grunn til å gi de myndighet heller.

Verden er ikke lenger slik den var i midten av forrige århundre - folk lever lenger, og er barn lenger. Unger på 18 har ikke lenger ansvar i større utstrekning. De bør få ansvar før de får myndighet.

Annonse

Verden er ikke lenger slik den var i midten av forrige århundre - folk lever lenger, og er barn lenger. Unger på 18 har ikke lenger ansvar i større utstrekning. De bør få ansvar før de får myndighet.

Vet egentlig ikke så mye om 18 åringene i dag.

Men da jeg var 18 år var jeg både gift og hadde barn ;o)

Moden nok var jeg ...

Og ; det er ikke sååå lenge siden ;o)

Meget mulig at 18 åringer ikke er voksne nok, men da bør også myndighetsalderen økes til 20. Det er helt idiotisk at det fortsatt eksisterer lover som hindrer deg i å gjøre ting p.g.a alder samtidig som du er myndig. Et glimrende eksempel er f.eks aldersgrensen på brennevin. Du har lov til å stemme, men du får faen ikke ta deg en dram. Nei, øk myndighetsalderen til 20, sier nå jeg.

"............."

Gjest QuePasta

Meget mulig at 18 åringer ikke er voksne nok, men da bør også myndighetsalderen økes til 20. Det er helt idiotisk at det fortsatt eksisterer lover som hindrer deg i å gjøre ting p.g.a alder samtidig som du er myndig. Et glimrende eksempel er f.eks aldersgrensen på brennevin. Du har lov til å stemme, men du får faen ikke ta deg en dram. Nei, øk myndighetsalderen til 20, sier nå jeg.

"............."

Ikke dumt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...