Gå til innhold

Tror dere at

Gjest lykke og lykke fru blom

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Lykken finner man vel først og fremst selv. Men jeg tror nok det er noen mennesker man blir lykkelige sammen med og andre ikke. Det har vel med hvor godt man passer sammen å gjøre.

Og selvsagt vil nok ikke en psykostisk massemorder gjøre særlig mange lykkelige.

Jeg tror at man må gjøre seg selv lykkelig, men at andre kan bidra til å gjøre deg ulykkelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84885-tror-dere-at/#findComment-460382
Del på andre sider

Gjest lykke og lykke fru blom

Lykken finner man vel først og fremst selv. Men jeg tror nok det er noen mennesker man blir lykkelige sammen med og andre ikke. Det har vel med hvor godt man passer sammen å gjøre.

Og selvsagt vil nok ikke en psykostisk massemorder gjøre særlig mange lykkelige.

Jeg tror at man må gjøre seg selv lykkelig, men at andre kan bidra til å gjøre deg ulykkelig.

Vi kan vel til en viss grad velge hva som skal gjøre oss ulykkelig?

Hvis partneren f.eks. gjør ditt barn vondt eller dreper dine nærmeste så er det klart at han medvirker til at du blir ulykkelig.

Men hvis han bedrar deg kan du vel velge, bli ulykkelig i et forhold til en du ikke stoler på eller heve hodet og si til deg selv at du fortjener noe som er bedre?

Korte stunder av lykke og ulykkelighet er det klart andre kan påvirke, men sånn i det daglige, lange løp mener nå jeg at vi selv velger det livet vi vil leve. Vi velger om koppen er halvfull eller halvtom, og om vi vil se mulighetene fremfor begrensningene i små og store hindre som dukker opp på veien.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84885-tror-dere-at/#findComment-460389
Del på andre sider

Gjest QuePasta

Hvis partneren f.eks. gjør ditt barn vondt eller dreper dine nærmeste så er det klart at han medvirker til at du blir ulykkelig.

Men hvis han bedrar deg kan du vel velge, bli ulykkelig i et forhold til en du ikke stoler på eller heve hodet og si til deg selv at du fortjener noe som er bedre?

Korte stunder av lykke og ulykkelighet er det klart andre kan påvirke, men sånn i det daglige, lange løp mener nå jeg at vi selv velger det livet vi vil leve. Vi velger om koppen er halvfull eller halvtom, og om vi vil se mulighetene fremfor begrensningene i små og store hindre som dukker opp på veien.

Det du beskriver er forkjellen på en optimist og en pessimist.

Det blir noe annet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84885-tror-dere-at/#findComment-460392
Del på andre sider

Man må ha det godt med seg selv før man kan gi noe til andre tror jeg.

Man baserer ikke sin lykke på andre.

Lykke har med mange faktorer i livet å gjøre og det er forskjellig fra person til person. Jeg er lykkelig nå. Jeg har lært meg å sette pris på små ting og på store ting som har fallt på plass, og å leve i nuet. Det blir _jeg_ lykkelig av:)

Men spør du folk generelt om de er lykkelige får man unnvikende svar. De vet ikke....eller har masse småting å utsette på..

Hva gjør folk lykkelige egentlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84885-tror-dere-at/#findComment-460422
Del på andre sider

Jeg tror at hvis partneren din er utro vil du uannsett være ulykkelig i en periode. Så må du da velge. Hva vil gjøre deg best (les lykkeligst) i fremtiden; et liv uten han eller et liv med han. Velger du det siste må du jo selv bidra til at du blir lykkelig med han i form av å glemme og tilgi.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84885-tror-dere-at/#findComment-461287
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...