Gå til innhold

Røykvarsler'n uler, men det brenner ikke.

Anbefalte innlegg

Våkna halv tre i natt av det jævligste bråket jeg noengang har hørt. Røykvarsleren på soverommet hadde slått seg på, og ikke ville den slutte å ule heller. Endte med at samboeren (etter desperat trykking på knappen) reiv ut batteriet og la seg og sov igjen.

Selv har jeg ALLTID (så lenge jeg kan huske) hatt panikk for at det skal brenne, og den røykvarsleren var nok til at jeg sto opp og snuste litt rundt for så å bli liggende våken en times tid, sikker på at ulinga var et tegn på at det VILLE begynne å brenne (psyk. ja:).

Så snakka jeg med mora mi, som sa at det samme hadde skjedd på hytta deres. Da den kom dit, hørte de et forferdelig leven - røykvarsleren.

Så altså.. HVORFOR? Hva er det som får en røykvarsler til å slå seg på når det ikke er røyk tilstede? Kan den være gammel (jeg tror egentli gikke det?). Jeg vet at det ikke er batteriet, så.. why?

Noen røykvarslereksperter her?

Fortsetter under...

Annonse

Da jeg bodde i kollektiv hadde jeg røykvarsleren liggende i vinduskarmen. En natt våknet jeg av at den ulte - da hadde det regnet inn i den.

hmm.. kanskje det rett og slett ble for klamt på rommet. sambo nekter meg nemlig å ha oppe vinduet for da b lir det jo kaldt på stakkar'n. blir sikkert lett "kondens" på røykvarsleren da.

Røykvarsleren til naboen vår slo seg på etter at de hadde malt veggene i stua. Sikkert noe i malinga som løste ut. Kanksje dere har brukt noen løsemidler som røykvarsleren har snust opp?

nei, regner med det var dugg ellernoe rett og slett. rare greier:/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...