Gå til innhold

Det er meget irriterende - på tide med forandring

Anbefalte innlegg

Braathens har ikke innført plassbestilling. SAS har som kjent dette, også innenlands. Jeg er ambivalent til dette faktum.

Jeg misliker sterkt at Braathens har sluttet med best og back. Før kunne man nyte et oppgradert måltid, samt føle en viss glede over noen lusne bonuspoeng. Nå er alt rasert, og man sitter med bermen, skrikende unger, trygdede, overvektige og illeluktende i en eneste stor haug. Jeg liker det ikke.

Det må gjøres noen mottrekk. Man bruker selvsagt elektronisk billett for å komme seg først ombord, og finne seg en vindusplass hvor man kan lukke øynene og være i fred. Faren med dette er at urutinerte reisende setter seg inntil deg i tre-seteren, selv om flyet ikke er fullt. Det er en dødssynd. Vanligvis vil lukkede øyne og en lett henslengt avis i midt-setet forhindre dette.

Det er oftest best å sette seg bak i flyet, hvis man ikke har dårlig tid. Ikke helt bak, selvsagt, fordi der er det ofte trangere mellom seteradene, men ganske langt bak. Kaffen starter foran og bak og det er viktig å få denne tidlig slik at man kan hvile seg resten av reisen. Småunger som skriker blir oftest plassert foran.

Når flyet fylles vil etternølerne lete etter plass. De går et stykke bak før de gir opp, og setter seg ned omtrent på midten. Midt i flyet er altså ingen god plassering.

Oppførselen ved gate'n er viktig. Det er viktig å unngå kjente fjes, slik at man blir tvunget inn i en konversasjon på reisen.

Det er for jævlig alt man må passe på. Flyselskapene er ikke opptatt av å tjene oss fulltbetalende lengre. De skal bare ha pengene våre, og slippe unna med tørre rundstykker på linje med de som betaler 1/3 av prisen.

Det er greit nok med billigselskaper, men kan det ikke snart komme et selskap som vet å sette pris på oss som betaler lønna deres, og ikke bare dekker de marginale kostnader ved reisen?

....

På utenlandsreiser kan man ennå få fred og nyte visse privilegier, men det er en annen historie. Gnore er et helvete for oss reisende.

Fortsetter under...

Fikk lyst til å sende toåringen min bort til deg for å plante et "sjokkoladekyss" midt på munnen din. Det hadde du trengt. Syns synd på deg jeg ..... Håper du får det bedre meg deg selv etterhvert..

Av og til, kommer foreldre med en guttunge litt sent ombord. Det er ingen vindusplass ledig, og pjokken blir selvsagt skuffet. Dessuten får de tre ikke sitte sammen.

Da er det jeg som flytter meg fra vindusplassen til plassen ved midtgangen, og ordner det slik at gutten får den ønskede plass og de tre får sitte sammen.

Vi som er mye på farten, både i jobb og privat, vet hvor skoen trykker og hjelper til så godt vi kan.

Det er ikke noen motsetning i dette, og det jeg tidligere har skrevet om å få fred og gjøre turen minst mulig belastende.

....

Så bare kom med to-åringen din du. Han skal få min sjokolade også.

Gjest Surfergirl

Av og til, kommer foreldre med en guttunge litt sent ombord. Det er ingen vindusplass ledig, og pjokken blir selvsagt skuffet. Dessuten får de tre ikke sitte sammen.

Da er det jeg som flytter meg fra vindusplassen til plassen ved midtgangen, og ordner det slik at gutten får den ønskede plass og de tre får sitte sammen.

Vi som er mye på farten, både i jobb og privat, vet hvor skoen trykker og hjelper til så godt vi kan.

Det er ikke noen motsetning i dette, og det jeg tidligere har skrevet om å få fred og gjøre turen minst mulig belastende.

....

Så bare kom med to-åringen din du. Han skal få min sjokolade også.

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...