Gå til innhold

Byen min brenner :-o

Anbefalte innlegg

Og nå brenner det helt fra motehuset Sand i Ths. Angellsgt., opp hele Nordre, rundt Dressmann og pinadø har det ikke tatt fyr i Handelsstandens hus også! (Frakken) Posten har evakuert alle julepakkene, og Brittannia er klar til evakuering de også. Takk gudene for at det er vindstille....

Vi ser røyken veldig godt fra kjøkkenvinduet, og direktesendinga på TV Trøndelag sender fra toppen av Idungården. Det er kjempetrist!!!

Ja, det er trist :-( Det blir ikke helt det samme lenger. Får håpe de klarer å stoppe brannen snart.

Fortsetter under...

Og nå brenner det helt fra motehuset Sand i Ths. Angellsgt., opp hele Nordre, rundt Dressmann og pinadø har det ikke tatt fyr i Handelsstandens hus også! (Frakken) Posten har evakuert alle julepakkene, og Brittannia er klar til evakuering de også. Takk gudene for at det er vindstille....

Vi ser røyken veldig godt fra kjøkkenvinduet, og direktesendinga på TV Trøndelag sender fra toppen av Idungården. Det er kjempetrist!!!

Det er nesten utrolig at NRK ikke legger lokalsendingen ut på NRK2.

Det er nesten utrolig at NRK ikke legger lokalsendingen ut på NRK2.

Husk at det er i Trondheim det brenner og ikke i Oslo. Vel, det er da NRK kontor her i byen også. Det var lite hyggelig å se på tv fra brannen. Og jeg som har aldeles skrekk for branner ;o)

Annonse

Dette var trist lesning, og mine tanker går umiddelbart til Trondheims hockeylag, som i morgen skal slå VIF på hjemmebane.

Jeg håper for guds skyld ikke at denne brannen vil gjøre så gutta mister kontrollen på det de skal gjøre i Leangen i morgen.

Livet må gå videre vet du..

Blir sikkert en toppers kamp i morgen..

Tre utesteder er nedbrendt.. De andre utestedene gnir seg vel i hendene når de tenker på hvilket trykk de får i jula..

Ser røyken godt fra vinduet her jeg sitter på Ila. Var ute tidligere i dag og tok masse bilder. Hele news er vel stort sett detti sammen..

Jeg var utafor News nå for et par timer siden. Det var et ekkelt skue, som tatt ut av en film! Det ble fortsatt sprøytet vann på bygget, og røyken steg fortsatt opp.

Hørte flere som gikk forbi sa "Men Frihetsgudinnen overlevde"! Det er nesten sykt å se, den ser ikke svidd ut en gang! Alt vannet som er frosset gjorde at det fikk et enda "nifsere" preg i kveldsmørket... Tok noen bilder jeg også, så jeg har å vise barna når de blir eldre.

Bor du i Ila, altså?

Tv Norge har direkte sendinger hele dagen.. på lokal tv.

Jeg har ikke TvNorge heller jeg, så jeg fikk ikke sett noe særlig fra brannen før jeg besøkte søstra mi på Ranheim. Glemte visst tida helt da jeg fulgte med på skjermen, og det gjorde ekstra inntrykk siden jeg så røyken da jeg kjørte dit...

Hvor trist skal man egentlig være pga dette da? Synd med de trehusene, men samtidig er vi jo nå kvitt noen av de verste utestedene.

Jeg har aldri vært der når jeg har vært "ute på byen", men de hadde god kaffe på Rick's i alle fall! Synes synd på henne som mistet to jobber samtidig under brannen. Er glad jeg ikke er i hennes sko!

Men... alt ordner seg!

Pappa mente at Frakken bare var røykskadet, men jeg sto og så på stedet nå i kveld, og jeg tror det er temmelig nedsotet og vannskadet også. De drev med to svære slanger og pumpet ut vann fra både Frakken og inngangen ved siden av (til høyre), så det blir nok neppe flere toner fra flygelet som sto der inne...

*Mimrer*

Annonse

Husk at det er i Trondheim det brenner og ikke i Oslo. Vel, det er da NRK kontor her i byen også. Det var lite hyggelig å se på tv fra brannen. Og jeg som har aldeles skrekk for branner ;o)

For de som er Osloensere, er det "ytlandet" når man kommer nord for Sinsenkrysset, må du huske!

I Sverige derimot, var denne nyheten viktigere enn at Saddam krøp på knær for tilgivelse for invasjonen i Kuwait i 1991...

Ja, det er trist :-( Det blir ikke helt det samme lenger. Får håpe de klarer å stoppe brannen snart.

Nå i kveld var det "bare" to pyntestråler og masse røyk fra "Nordreveggen" av News som var igjen av brannen.

Frihetsgudinna sto der like rank som alltid, hun. Nesten litt ekkelt å se...

Jeg var utafor News nå for et par timer siden. Det var et ekkelt skue, som tatt ut av en film! Det ble fortsatt sprøytet vann på bygget, og røyken steg fortsatt opp.

Hørte flere som gikk forbi sa "Men Frihetsgudinnen overlevde"! Det er nesten sykt å se, den ser ikke svidd ut en gang! Alt vannet som er frosset gjorde at det fikk et enda "nifsere" preg i kveldsmørket... Tok noen bilder jeg også, så jeg har å vise barna når de blir eldre.

Bor du i Ila, altså?

Var i byen og så selv. Psykt. En enorm ruin midt i byen. Og mer bilder.

Bor på Ila ja:)

Var i byen og så selv. Psykt. En enorm ruin midt i byen. Og mer bilder.

Bor på Ila ja:)

Skal dit en tur i morgen og se igjen, jeg... om jeg ikke tar en tur i ettermiddag med eldstemann. De prater mye om brannen de der ungene, så jeg synes de skal få se branntomta. Håper de får et enda større inntrykk om hvor farlig det er med åpen flamme, fyrstikker og slikt.

Ila er sikkert en trivelig plass å bo det, så lenge man ikke bor der trafikken er størst? Bor på andre sida av byen jeg, litt utafor bygrensa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...