Gå til innhold

Smerter i korsryggen

Gjest Utålmodig kvinne

Anbefalte innlegg

Gjest Utålmodig kvinne

Har hatt vondt i ryggen/korsryggen i mange år, blitt værre de siste årene. Undersøkt med røntgen og MR, ingen spes.funn. Prøvd fysioterapeut, naprapat og går fortsatt hos kiropraktor. Alle enige om at det er illiosakrallleddet som er stivt, men vanskelig å løsne. Noen som kjenner igjen problemet og har noen ideer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har problem med at ryggen stivner ved belastning - av for mye hopp / jogging o.l.

Grunnen til at jeg får vondt er at ryggen er skjev - men også at den er for svak. Du må trene både rygg og magemuskler.

Jeg gikk til fysioterapeut - men som drev med manuell behandling , eller hva det nå heter. Dvs. han masserte men strakk også på ryggen. Dette for å få vekk stivheten. Mulig en kiropraktor kan hjelpe deg også.

Selv kan du som sagt trene styrke - men også bevegelsen - for å få løst opp stivheten. Stå på 4 og vekselsvis skyv opp ryggen og 'krum' den.

Synes det er rart at de ikke finner ut hvorfor du får vondt. Hvilke leger har du vært hos ? Hvis du bor i nærheten av Oslo hadde jeg villet gått til NIMI på Ullevål. Der har de spesialister som kan rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utålmodig kvinne.

Jeg har problem med at ryggen stivner ved belastning - av for mye hopp / jogging o.l.

Grunnen til at jeg får vondt er at ryggen er skjev - men også at den er for svak. Du må trene både rygg og magemuskler.

Jeg gikk til fysioterapeut - men som drev med manuell behandling , eller hva det nå heter. Dvs. han masserte men strakk også på ryggen. Dette for å få vekk stivheten. Mulig en kiropraktor kan hjelpe deg også.

Selv kan du som sagt trene styrke - men også bevegelsen - for å få løst opp stivheten. Stå på 4 og vekselsvis skyv opp ryggen og 'krum' den.

Synes det er rart at de ikke finner ut hvorfor du får vondt. Hvilke leger har du vært hos ? Hvis du bor i nærheten av Oslo hadde jeg villet gått til NIMI på Ullevål. Der har de spesialister som kan rygg.

Takk for responsen! Ja, jeg har trent og trent og strukket muskulaturen i setet. Holder meg i jo form, men har ryggsmerter allikevel. Problemet er at bekkenet ikke løsner. Legen har ikke noen forslag lenger, føler at jeg blir bedre ivaretatt av kiropraktoren. Har en jobb hvor jeg bærer en del, ikke særlig gunstig for ryggen akkurat, kjenner det. Skal legge frem ditt forslag om NIMI, har søkt på det på nettet, virker ok. Takk for forslaget:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...