Gjest tuta Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Hei! Jeg har ødelagt korsbåndet mitt og trenger en aldri så liten operasjon. Har hørt de er dyktige på det i Trondheim men hvet ikke hvor. Noen som kan hjelpe meg?? Håper også at noen som har vært igjennom en slik operasjon (skade)kunne komme med litt info.Jammen lite man får utav legene nå til dags.. På forhånd tusen takk.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest saara Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Rosenborg klinikken.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tuta Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Rosenborg klinikken.. Takk for raskt svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thesaint Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Om det er en fremre korsbåndskade vil du enten kunne ta bort korsbåndet eller få laget et nytt korsbånd. Dette blir gjort ved at de tar en sene f.eks fra leggen og lager et nytt korsbånd av det. Jeg har vært igjennom en slik operasjon, og det gikk veldig bra. Etter operasjonen vil du bli liggende på sykehus i 3-5 dager, kommer an på formen din, om du er dårlig av narkosen etc. Krykke vil du trenge i ca 4-6 uker, jeg gikk i 5 uker. Rett etter du har kommet ut av sykehuset vil du bli henvist til en fysioterapaut, han/hun vil gi deg øvelser du skal trene på og følge deg opp til kneet er noen lunde bra. Du må belage deg på ca 6 mnd'er med trening etter operasjonen. Men jeg råder deg til å trene jevnt til du skal opereres, snakk evt med en fysioterapaut for å få råd og veileding til øvelser. Kneet vil bli mye raskere bra og opptreningen vil da ikke ta så lang tid. Du må også tenke på at det er forskjellige ting du mest sannsynlig ikke bør gjøre etter en slik skade, som f.eks fotball, håndball, snowboard. Dette kommer selfølgelig an på hver enkelt person og hvor bra kneet blir. Men jeg har ikke tenkt å begynne å spille fotball igjen, jeg vil ha et bra kne, også når jeg blir gammel. Men jeg kan f.eks trene aerobic, step og spinning. Lykke til! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.