Gå til innhold

Maskinen begynte å skrive av seg selv

Anbefalte innlegg

Jeg satt her å småskrev på et svar til dewey, da plutselig en engelsk tekst begynte å trille frem i ruta, helt av seg selv. Først en hel rekke "understreker" som deretter ble til tekst. Bråinstallerte Zonealarm, og den har blokkert en del forsøk. Er dette noen som kødder med maskinen, eller et mulig virus?

Fortsetter under...

99,9% av alle angrep på private maskiner er mulige pga virus. Bruk alltid et oppdatert antivirusprogram.

Du kan sjekke maskinen din her: http://housecall.antivirus.com/

Jo, men jeg har Norton som oppdaterer seg selv hele tiden. Zonealarmen (jeg har vært lat etter at jeg kjøpte ny maskin, og 56k oppfordrer ikke til noe nedlastning) har avvist en hel masse den siste 1/2 timen. Det gjorde den forsåvidt sist gang jeg installerte, og det gjorde at jeg mistenker programmereren til å "utvikle" angrep, for å få folk til å kjøpe den proffe utgaven. Masse avvisninger sånn til å begynne med, og så dør det hele hen etterhvert.

Annonse

Jo, men jeg har Norton som oppdaterer seg selv hele tiden. Zonealarmen (jeg har vært lat etter at jeg kjøpte ny maskin, og 56k oppfordrer ikke til noe nedlastning) har avvist en hel masse den siste 1/2 timen. Det gjorde den forsåvidt sist gang jeg installerte, og det gjorde at jeg mistenker programmereren til å "utvikle" angrep, for å få folk til å kjøpe den proffe utgaven. Masse avvisninger sånn til å begynne med, og så dør det hele hen etterhvert.

helt sikker blir du jo aldri, og dersom du ikke oppdaterer norton manuelt også er du enda mer usikker.

Hvis du vil laste ned for å sjekke spesielt etter trojanere (som jo kan gjøre slikt) kan du laste ned the cleaner (spesialisert på kun trojanere).

Det er _veldig_ viktig å oppdatere windows, for det finnes sikkerhetshull som gjør det mulig for hvem som helst å gjøre hva de vil med maskina di, og du vil helst ha disse tettet så fort som mulig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...