Gå til innhold

har fått trojansk hest på datamaskinen

Anbefalte innlegg

Gjest trojansk hest

hei.

fant ut at jeg har en trojansk hest på maskinen, klogger.exe. er det programmet i seg selv som er det (lagrer alt som skrives), eller går det i skjul for noe annet?

da jeg skulle slette det, gikk det ikke, virusprogrammet fikk heller ikke til å slette det. vil helst ha den vekk.

hva skal jeg gjøre??

takknemmlig for alle tips og råd

Fortsetter under...

Du må antakelig avbryte prosessen først. Trykk Ctrl-Alt-Del og finn prosessen, og avslutt den. Deretter skal du kunne slette filen.

klogger er i seg selv ingen trojaner, selv om den klassifiseres som det av en del antivirusprogrammer, men det skulle ikke forundre meg om enkelte trojanere har tatt den i bruk som et "tredjepartsverktøy". Hvis du ikke får virusvarsel på noe annet enn dette programmet, og du får slettet det ved hjelp av metoden over og ikke får noen flere virusvarsler av antivirusprogrammet ditt, så skal alt være i orden.

Gjest trojansk hest

Du må antakelig avbryte prosessen først. Trykk Ctrl-Alt-Del og finn prosessen, og avslutt den. Deretter skal du kunne slette filen.

klogger er i seg selv ingen trojaner, selv om den klassifiseres som det av en del antivirusprogrammer, men det skulle ikke forundre meg om enkelte trojanere har tatt den i bruk som et "tredjepartsverktøy". Hvis du ikke får virusvarsel på noe annet enn dette programmet, og du får slettet det ved hjelp av metoden over og ikke får noen flere virusvarsler av antivirusprogrammet ditt, så skal alt være i orden.

i og med at virus programmet beskrev det som trojansk hest, tror du det har blitt brukt til det, eller menes det at programmet i seg selv er det, slik at ingen andre tredjeparter kan angripe maskinen? har ikke fått det opp som trojansk hest før, installerte norton internet security i går, og fikk det først da opp som trojansk hest...

i og med at virus programmet beskrev det som trojansk hest, tror du det har blitt brukt til det, eller menes det at programmet i seg selv er det, slik at ingen andre tredjeparter kan angripe maskinen? har ikke fått det opp som trojansk hest før, installerte norton internet security i går, og fikk det først da opp som trojansk hest...

En del antivirusprogrammer klassifiserer dette programmet som en trojansk hest, selv om det teknisk sett ikke er det. Derfor vil du få en advarsel på det.

Programmet klogger (Key Logger) registrerer bare alle tastetrykk du gjør, og lagrer det i en tekstfil. Programmet i seg selv sender ikke ut noe informasjon på nettet, åpner porter eller gjør andre skadelige ting, slik som trojanere gjør.

Programmet kan derimot _brukes_ av trojanere, ved at trojaneren starter klogger, og sender tekstfilen med tastetrykkene ut på nettet.

Med andre ord, klogger er ikke farlig i seg selv, men kan være farlig om det brukes av trojanervirus. Og selvsagt, enhver person med tilgang til maskinen din kan også gå inn og åpne denne tekstfilen og se alt du har skrevet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...