Gå til innhold

Får ikke tidsbryteren til å funke!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest enøkwannabe

Nu i disse dyre strømtider har jeg gått til anskaffelse av to tidsbrytere for å åf ned utgiftene.

Men jeg får ikke driten til å virke!!!!!!!!!!!!!!!!! Arrrrrrrrrgh!!!!!!!!!

Det er en slags rund skive med små tangenter som kan trykkes inn. I brukerveileningen står det at tngenter som er trykket inn, viser når feks ovnen står på. Jeg har trykket inn slik at ovnen skal skru seg på til klokken 14 og være på til kl 22. Men hvordan kan tidsbryteren vite når klokken er 14?

I tillegg er det en bryter på denne greia. Når den står på et klokkesymbol betyr det at omskiftningen skjer etter innstillingen på ringen. på det andre symbolet er tidsbryteren tilkoblet hele tiden.

Jeg skjønner ikke dette!

Kan noen forklare dette til meg? Det må jo være flere med tidsbrytere i hjemmet?

Fortsetter under...

#Men hvordan kan tidsbryteren vite når klokken er 14?#

Du ser sikkert en liten svart pil innenfor de "tangentene"?? Vri hjulet, så pila står mot rett klokkeslett.

#I tillegg er det en bryter på denne greia. Når den står på et klokkesymbol betyr det at omskiftningen skjer etter innstillingen på ringen. på det andre symbolet er tidsbryteren tilkoblet hele tiden#

Ser du klokkesymbolet, så går klokka etter de innstillingene på tangentene. Ser du det andre, er det som du sier, klokka går hele tiden/strømmen er PÅ.

Gjest enøkwannabe

#Men hvordan kan tidsbryteren vite når klokken er 14?#

Du ser sikkert en liten svart pil innenfor de "tangentene"?? Vri hjulet, så pila står mot rett klokkeslett.

#I tillegg er det en bryter på denne greia. Når den står på et klokkesymbol betyr det at omskiftningen skjer etter innstillingen på ringen. på det andre symbolet er tidsbryteren tilkoblet hele tiden#

Ser du klokkesymbolet, så går klokka etter de innstillingene på tangentene. Ser du det andre, er det som du sier, klokka går hele tiden/strømmen er PÅ.

Takk for svar:)

Men da må jeg vel sette i kontakten akkurat kl 1400 for at tidsbryteren skal skjønne at den skal skru på strømmen?

Takk for svar:)

Men da må jeg vel sette i kontakten akkurat kl 1400 for at tidsbryteren skal skjønne at den skal skru på strømmen?

Hei,

På et punkt på siden av den runde skiven er det en pil/trekant. Drei skiven slik at pilen peker mot det klokken er nå.

Med vennlig hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...