Gå til innhold

Henge opp dusjforheng i skråtak?

Anbefalte innlegg

Jeg skal henge opp dusjforheng, men så har jeg skråtak!

Hva gjør jeg da da?

Hvis jeg legger "skinner" i taket, vil jo forhenget bare skli ned til laveste punkt.

Hvis jeg henger opp en stang ut ifra det laveste stedet i taket, vil forhenget rekke meg til brystet når jeg står oppi badekaret...

Hjelp?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85191-henge-opp-dusjforheng-i-skr%C3%A5tak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke løse det ved å ha en slags "stopper" på toppen slik at det ikke sklir til bunnen? Eller eventuelt en krok på toppen som du kan tre den øverste ringen på?

Man finner mange morsomme, fine knagger/kroker på sånne såpe-butikker som har kommet på kjøpesentrene:-)

Har vært på julegaveshopping i dag og kjøpt mange morsomme knagger, såper, skumbad og skrubber. Skulle gjerne hatt det selv men.. :-)

Kan du ikke løse det ved å ha en slags "stopper" på toppen slik at det ikke sklir til bunnen? Eller eventuelt en krok på toppen som du kan tre den øverste ringen på?

Man finner mange morsomme, fine knagger/kroker på sånne såpe-butikker som har kommet på kjøpesentrene:-)

Har vært på julegaveshopping i dag og kjøpt mange morsomme knagger, såper, skumbad og skrubber. Skulle gjerne hatt det selv men.. :-)

Takk for tips!

Skal tenke litt på de forskjellige løsningene, finner vel på noe :-)

Borrelås??

Du kan jo ta en skinne ut fra et punkt som er høyt nok - inn mot den lavere kanten kan du kanskje hekte på med noen kroker på veggen/i taket. Da vil jo alltid litt av forhenget være 'framme' , men det gjør vel ikke så mye.

Den laveste siden må være vekk fra der du dusjer vil jeg anta ..... vet ikke om det hadde gått an at dusjforhenget henger i en sirkel i taket - slik at det går rundt der man står og dusjer. Hvis du skjønte hva jeg mente nå ...... hvis taket er skrått hele veien så må jo denne rundingen enten stå ut fra veggen via en stang og delvis i 'løse luften.

Hey.

Vi har bad med skråtak.Den enkleste løsningen,er å kjøpe deg ei stang med gummiender,som er justerbar.Du setter bare stanga mot begge veggene på badet,og skrur til.(Høyden justerer du etter lengden på dusjforhenget)Da blir den stående i presspassning.Bruker vanlige ringer for å henge opp dusjforhenget.

Veldig enkelt og greit,og tror de finnes på de fleste butikker som har baderoms utstyr.

Gudd løkk!

:-)

Annonse

Borrelås??

Du kan jo ta en skinne ut fra et punkt som er høyt nok - inn mot den lavere kanten kan du kanskje hekte på med noen kroker på veggen/i taket. Da vil jo alltid litt av forhenget være 'framme' , men det gjør vel ikke så mye.

Den laveste siden må være vekk fra der du dusjer vil jeg anta ..... vet ikke om det hadde gått an at dusjforhenget henger i en sirkel i taket - slik at det går rundt der man står og dusjer. Hvis du skjønte hva jeg mente nå ...... hvis taket er skrått hele veien så må jo denne rundingen enten stå ut fra veggen via en stang og delvis i 'løse luften.

Ja, jeg har tenkt på det, det er en mulighet :-)

Hey.

Vi har bad med skråtak.Den enkleste løsningen,er å kjøpe deg ei stang med gummiender,som er justerbar.Du setter bare stanga mot begge veggene på badet,og skrur til.(Høyden justerer du etter lengden på dusjforhenget)Da blir den stående i presspassning.Bruker vanlige ringer for å henge opp dusjforhenget.

Veldig enkelt og greit,og tror de finnes på de fleste butikker som har baderoms utstyr.

Gudd løkk!

:-)

Men da glir jo bare forhenget ned til det laveste punktet når stanga står skjevt?

Annonse

Men glir ikke forhenget ned, hvis du skjønner hva jeg mener?

Jo det vil det - men er jo ikke verre enn at du fester en krok e.l. i den høyeste enden. Da må du hekte den siste kroken på den hver gang du dusjer.

Men jeg trodde også du sa at det var ganske stor høydeforskjell? Da blir det kanskje litt rart.

Jo det vil det - men er jo ikke verre enn at du fester en krok e.l. i den høyeste enden. Da må du hekte den siste kroken på den hver gang du dusjer.

Men jeg trodde også du sa at det var ganske stor høydeforskjell? Da blir det kanskje litt rart.

Er ganske sto høydeforskjell ja, taket er veldig skrått...

Må isåfall klippe forhenget skrått øverst :-)

Er ganske sto høydeforskjell ja, taket er veldig skrått...

Må isåfall klippe forhenget skrått øverst :-)

Det gjør jo ikke noe at du må klippe - det må du vel nesten også - ellers vil det subbe nedi.

Hvor 'høyt' er det der det er lavt da? Og hvor høyt på det høyeste?

Spør du i en interiørbutikk / baderomsbutikk så har de sikkert noen gode råd der.

Det gjør jo ikke noe at du må klippe - det må du vel nesten også - ellers vil det subbe nedi.

Hvor 'høyt' er det der det er lavt da? Og hvor høyt på det høyeste?

Spør du i en interiørbutikk / baderomsbutikk så har de sikkert noen gode råd der.

Det er langt over 2 meter på det høyeste, og 1,54 på det laveste...

Jeg skal jammen spørre på comfort imorgen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...