Gå til innhold

Tannlegeskrekk - kan noen svare meg?

Anbefalte innlegg

Jeg har to visdomstenner som gjør noe så sinnssykt vondt. Har funnet ut at jeg bare må ringe til tannlegen i dag for å få time *grøss*

Men så har jeg vanvittig tannlegeskrekk..hadde egentlig håpa på at jeg kunne fått noe beroligende som jeg kan ta en stund før jeg skal inn til time i så fall.. Er det noen som vet om det er mulig? Spør jeg da tannlegen om det, eller må jeg ringe fastlegen min?

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85222-tannlegeskrekk-kan-noen-svare-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tannlegen kan gi deg det.

Jeg pleier å møte opp en halvtime før selve tannlegetimen, og så får jeg en Valium eller to. De virker etter omtrent en halvtime, så da er jeg klar til å sette meg i den forhatte stolen....

Jeg får dette hver gang, og har fått det i snart ti år, hver gang jeg må borre eller foreta et inngrep i munnen. Heldigvis har jeg hull bare en sjelden gang!

Tannlegen kan gi deg det.

Jeg pleier å møte opp en halvtime før selve tannlegetimen, og så får jeg en Valium eller to. De virker etter omtrent en halvtime, så da er jeg klar til å sette meg i den forhatte stolen....

Jeg får dette hver gang, og har fått det i snart ti år, hver gang jeg må borre eller foreta et inngrep i munnen. Heldigvis har jeg hull bare en sjelden gang!

Hvordan virker Valium da? Blir man "dopa" liksom? Jeg er bare såå livredd for å trekke tenner, i hvert fall når de må bikkes ut *grøsse*

Annonse

Hvordan virker Valium da? Blir man "dopa" liksom? Jeg er bare såå livredd for å trekke tenner, i hvert fall når de må bikkes ut *grøsse*

Ja, man blir dopa. Det er derfor lurt at du avtaler at noen kommer og følger deg hjem etter tannlegetimen. Ikke vase rundt alene da.

Valium er beroligende, rett og slett. De reaksjonene du vanligvis får når du blir redd, uteblir, eller dempes en god del. Trøtt og søvnig blir du også. Jeg sovnet en gang mens tannlegen sto med instrumentene inn i gapet mitt, så da kan du snakke om "avslappet i tannlegestolen".

Uten Valium hadde jeg ikke satt mine ben på et tannlegekontor, no way!!! Jeg er LIVREDD tannleger!

Ja, man blir dopa. Det er derfor lurt at du avtaler at noen kommer og følger deg hjem etter tannlegetimen. Ikke vase rundt alene da.

Valium er beroligende, rett og slett. De reaksjonene du vanligvis får når du blir redd, uteblir, eller dempes en god del. Trøtt og søvnig blir du også. Jeg sovnet en gang mens tannlegen sto med instrumentene inn i gapet mitt, så da kan du snakke om "avslappet i tannlegestolen".

Uten Valium hadde jeg ikke satt mine ben på et tannlegekontor, no way!!! Jeg er LIVREDD tannleger!

Sånn, nå har jeg i hvert fall fått bestilt time. Det ble ikke hos den vanlige tannlegen min, men på Volvat. Søstra mi sa at de var flinke der. Og så får jeg beroligende før jeg skal inn i den helvetes tannlegestolen. Tusen takk for svar :)

Gjest Athea36

Sånn, nå har jeg i hvert fall fått bestilt time. Det ble ikke hos den vanlige tannlegen min, men på Volvat. Søstra mi sa at de var flinke der. Og så får jeg beroligende før jeg skal inn i den helvetes tannlegestolen. Tusen takk for svar :)

.

Gjest Athea36

Jeg fikk time på Volvat på onsdag. Skal ikke grue meg ennå, skal ikke grue meg ennå. Overbevisende, ikke sant? *s*

Men jeg skal klare det da ..bare jeg får beroligende, og det har de lovet meg.

Godt å høre at du tar det sånn.

Jeg har tannlegeskrekk så det holder!Bruker Tannlegene i Bergrådveien (en Andreas)de er dyktige der. På Skjetten er det en som heter håkon Giving, der er alt utstyr nytt og de har et fint lokale med hyggelig betjening...der gikk jeg flere ganger,tenk det!

Sist gang jeg gikk, så tok jeg narkose,ferdig med det liksom, kostet 12.000,men verdt det. det var i Bergrådveien.

Tror ikke du skal grue deg, man får ganske mye bedøvelse i dag, de vet jo hva de gjør-heldigvis så har alt bedret seg siden skoletannlegen med sitt vannbor og gusjelampe *hehe*

Lykke til!!! Tøff du som har bestil time:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...