Gå til innhold

Hvordan forebygge juleflesk?

Anbefalte innlegg

Gjest bollamia

Jeg er en overvektig jente som sliter med spiseforstyrrelse og kan derfor ikke slanke meg.

Men jeg tenkte kanskje vi kunne dele noen tips på hvordan man kan kose seg med måte i julen og slippe enda flere kilo enn de man i utgangspunktet har.?

Jeg trener 60-90 minutter på ergometersykkel hver dag. og har også manualer jeg av og til bruker.

Med en vekt på ca 80 kilo,høyde på 160,vil jeg kunne holde vekten hvis jeg spiser ca 1800 kalorier pr dag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85272-hvordan-forebygge-juleflesk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

eg regner med at det du vil, er å kunne kose deg litt ekstra i jula, uten å behøve å tenke på kilo og/eller trigge sf'en din.

mitt forslag nr. 1 er å velge ut 2 eller 3 dager der du kan gjere som du vil. der du bestemmer deg for at du kan spise og kose deg som du vil, og ikkje teller kalorier - hvis du klarer det.

forslag nr 2 er å gjere sånne ting som er lurt mht forbrenning....spise lite men ofte og sånt. dette finner du sikkert meir om på forumet for mat og ernæring. (m.a.o: eg har ikkje god greie på det ;) )

forslag nr 3: ikkje forandre nokon ting i forkant av jula. ikkje prøv å gå ned eller trene ekstra før jul, det forstyrrer bare forbrenninga di.

forslag nr 4: tren som vanlig i jula.

det aller viktigste er å ikkje trigge sf'en din. hvis vekta di svinger litt, så er det normalt, ikkje fortvil over det. med den treninga du forteller om, vil du komme til å gå ned jevnt og trutt :)

lykke til, kos deg i jula! :)

Gjest bollamia

eg regner med at det du vil, er å kunne kose deg litt ekstra i jula, uten å behøve å tenke på kilo og/eller trigge sf'en din.

mitt forslag nr. 1 er å velge ut 2 eller 3 dager der du kan gjere som du vil. der du bestemmer deg for at du kan spise og kose deg som du vil, og ikkje teller kalorier - hvis du klarer det.

forslag nr 2 er å gjere sånne ting som er lurt mht forbrenning....spise lite men ofte og sånt. dette finner du sikkert meir om på forumet for mat og ernæring. (m.a.o: eg har ikkje god greie på det ;) )

forslag nr 3: ikkje forandre nokon ting i forkant av jula. ikkje prøv å gå ned eller trene ekstra før jul, det forstyrrer bare forbrenninga di.

forslag nr 4: tren som vanlig i jula.

det aller viktigste er å ikkje trigge sf'en din. hvis vekta di svinger litt, så er det normalt, ikkje fortvil over det. med den treninga du forteller om, vil du komme til å gå ned jevnt og trutt :)

lykke til, kos deg i jula! :)

Tusen takk for at du svarte.

Jeg tror jeg kommer til å velge å ha noen dager hvos jeg spiser hva jeg vil og heller trene jevnt og trutt i hele jula.

Med sf er det lett at det bikker over med enten for mye eller for lite.

Måtehold er en kunst!

God jul :)

Gjest beinrangel

Hei bollamia, jeg har det litt "andre veien"..anoreksi..men har bestemt meg for å virkelig kose meg de tre julehelligdagene pluss nyttårsaften. Prøve å la være å tenke kalorier og spise det jeg har lyst til. Legger også trening til side disse dagene.

Vi får unne oss litt kos i jula siden vi sliter på hver vår måte i hverdagen. Så får vi heller begynne på ny frisk etter nyttår : )

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...