Gå til innhold

kan det vaere Candida?

Gjest Candygirl

Anbefalte innlegg

Gjest Candygirl

Jeg er en jente paa 23 aar, som stort sett er frisk, men jeg har et par problemer. Jeg er ofte sliten og trett, har noen ganger vondt i hele kroppen (feber-aktig), har iskalde hender og foetter, pluss at jeg har noen kviser paa ryggen og paa rumpen (det siste er ikke saerlig goy!). Jeg tok antibiotika for noen aar siden for kvisene, men det hjalp ikke, saa da begynte jeg paa p-piller, noe som hjalp. Saa sluttet jeg med p-pillene, og da kom kvisene tilbake. Jeg har to venninner som begge har hatt candida, og de mener jeg kan ha det samme. Jeg har ikke noen spesielle fordoyelses-problemer, men jeg kan reagere med tretthet hvis jeg spiser f eks for mye kaker/boller (det gjoer jeg ikke ofte).

Er det noen som har erfaring med Candida-diett? Det er vel vanskelig aa folge den slavisk naa over jul, men er det verdt bryet aa kutte ned paa gjaerholdig og sukkerholdig mat likevel?

Haaper noen kan svare meg!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det også slik som deg mht. tretthet etter at jeg har spist karbohydratholdige matvarer. Dette er fordi blodsukkeret stiger og jeg har en sykdom som kalles insulinresistens.

Dette med at du ofte er trett og sliten bør du få undersøkt. Jeg har selv en stoffskiftesykdom som heter hypothyreose, dvs. at stoffskiftet mitt er kronisk for lavt. Denne sykdommen er svært vanlig og har bla. dette med tretthet og energiløshet som symptomer. Det står nevnt overalt at denne sykdommen rammer kvinner etter overgangsalderen. Men den rammer egentlig kvinner i alle aldre. Selv var jeg i slutten av tenårene.

Du kan lese mer om sykdommen på siden min her.

http://home.online.no/~smidtlie

og på Norsk Hypothyreoseforening sine hjemmesider: http://www.stoffskifte.org

Ta deg en tur til legen og sørg for at du blir skikkelig utredet for dette og flere ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...