Gå til innhold

Nisseluer og andre NRK-produkter

Anbefalte innlegg

Nå klages det på at det selges såkalte spinoff-produkter fra Jul i Månetoppen.

Hva synes dere foreldre om denne saken?

Jeg synes det er latterlig om man skulle vente til etter jul med å selge blånisseluer, det er jo nå man trenger lue!

Er det kjøpepress blandt foreldre? Er det virkelig så ille?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85331-nisseluer-og-andre-nrk-produkter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du.

Jeg har ikke sett en eneste ting fra den serien her vi bor jeg....

Ja, nisseluer burde man jo kjøpe før jul.

Jeg er mor til to men føler generellt ikke så mye kjøpepress. Barna mine vet at mamma ikke har ubegrenset med penger så det er ofte ho må si nei..

:)

Produktene bør ihvertfall selges når serien går, noe annet ville være rart, syns jeg.

At det er så forferdelig at det selges spin-off produkter, er jeg ikke enig i. Og disse tingene er ihvertfall bra ting, som luer osv.

Når det er sagt, så savner jeg noe i denne debatten. Det med at det er lov å tenke selv. Som forelder har en faktisk lov å si nei, en _må_ ikke kjøpe alle tingene. En kjøper kanskje en av tingene, eller strikker noe selv. Da blir det ikke så dyrt (og ihvertfall ikke dyrere enn om en kjøpte en annen ting).

Kjøpepress er det uansett, det blir ikke verre av at det er Månetoppen-ting som selges. Syns det er opp til foreldrene å velge hva de vil kjøpe, jeg.

Det er faktisk lov å tenke selv.

:-)

hilsen mamma til 3åring

Gjest ikke undertegnet

Dette må jo være greie ting å kjøpe for de besteforeldrene som har god råd. Jeg kjenner en den del slike. Så de finnes. Ofte har de problemer med hva de skal gi har jeg hørt, siden barna allerede har alt, så da er ikke dette det verste de kan bruke gavepengene på.

Det at det finnes ting på markedet betyr ikke at alle må kjøpe dem. Det er en viktig ting som en bør lære barna. At de ikke kan få alt. Ellers får de problemer i denne materialisert verden når de blir større. Noen har råd til alt, mange har råd til litt, noen har ikke råd til noenting. Vi kan ikke ta hensyn til bare EN av disse gruppene vel. Slik er livet, urettferdig men sant.

Månetoppen-ting er nå mye bedre enn mye annet som finnes i leketøybutikkene, voldsleker bl.a. Barbie da feks., er jo ganske dyrt. Synes ikke det er noe 'bedre' å gi enn Månetoppensaker.

Annonse

Strikketing kjøper man da ikke - man strikker! Selv far klarer _det_. ;)

Hvis jeg skulle prøvd å strikke noe til sønnen min, ville jeg vært heldig om det ble ferdig til bryllupsdagen hans...

Jeg er beyond håpløs når det gjelder strikking. Det er mitt verste mareritt.

Hvis jeg skulle prøvd å strikke noe til sønnen min, ville jeg vært heldig om det ble ferdig til bryllupsdagen hans...

Jeg er beyond håpløs når det gjelder strikking. Det er mitt verste mareritt.

Hehe - det kommer an på hva du skal strikke. En blånisselue er fort ferdig - det er ikke noe vanskelig heller. Jeg kan egentlig ikke strikke, men jeg fikk da til det :-P

Jeg synes det er helt ok jeg, men kjøper ikke slikt til barna mine pga prisen. Det er jo svindyrt !!!!

Hadde de solgt rettighetene til utlandet og fått klærne produsert der, eller ihvertfall ikke tviholdt på at det skal brukes norske råvarer til produksjon av klærne, så hadde nok prisene vært mer normale..

Jeg hadde kjøpt en lue til under 100-lappen, men ikke til 500 kr. !!!

http://forum.doktoronline.no/forum/1/251.ipg?view=thread&thread=1483523

Det er de voksene som lager press og ikke barna tror jeg. Alt for mange som ikke lærer barna skikkelige holdninger, og da blir det motepress og mange andre press. Hvorfor gir man barna alt alle andre har?

Men jeg må si at nisseluene virker som noen gode og varme luer da :) men kanskje lære og velge kvalitet framfor mote og ikke la seg presse til alt mulig?

http://forum.doktoronline.no/forum/1/251.ipg?view=thread&thread=1483523

Det er de voksene som lager press og ikke barna tror jeg. Alt for mange som ikke lærer barna skikkelige holdninger, og da blir det motepress og mange andre press. Hvorfor gir man barna alt alle andre har?

Men jeg må si at nisseluene virker som noen gode og varme luer da :) men kanskje lære og velge kvalitet framfor mote og ikke la seg presse til alt mulig?

Erre mulig....*oppgitt*

Enkelte folk skulle hatt et spark bak...eller muligens i hodet.

Annonse

Hehe - det kommer an på hva du skal strikke. En blånisselue er fort ferdig - det er ikke noe vanskelig heller. Jeg kan egentlig ikke strikke, men jeg fikk da til det :-P

Når jeg sier at jeg ikke _kan_ strikke, kokketerer jeg overhodet ikke. Jeg kan ikke legge opp og felle av (er det ikke noe sånt det heter?) eller noe som helst.

*grøsser bare ved tanken på gnissingen av strikkepinner*

Heldigvis har barnet mitt en mormor som kan strikke...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...