Gå til innhold

Hva føler jeg nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Pernillen

Hva føler jeg nå?

Hat, sinne, frustrasjon, tristhet, ensomhet, skamfull, under utvikling, blir bedre, klarer lettere å få kontakt med folk.

Hvor lenge siden er det siden jeg har grått? Det er minst 3 måneder siden, og hva gråt jeg over? Jo, at jeg ikke klarte teoriprøva. Hvorfor gråt jeg? Jeg ble skuffet over meg selv, trodde jeg var ganske smart, men jeg fikk mange feil og en annen bekjent fikk få, hun greide det. Ikke jeg, jeg følte meg dum, flau, og redd for om andre fikk vite på det og trodde jeg var dum.

Har jeg hatt andre grunner til å gråte? Jo da, jeg ble kjent med en fyr da vi var på skoletur, jeg ble med ham hjem og lå med ham tre netter på rad. Jeg husker det både var fint og spennende der og da. Hva føler jeg om dette nå? En følelse jeg ikke helt kan sette ordene mine på, jeg kan ikke tro at jeg virkelig gjorde det jeg gjorde, men han hadde en egenskap som fikk meg til å stole på ham momentant. Jeg trodde jeg ikke var naiv, at jeg hadde lært meg å ikke stole på folk, men denne hendelsen beviser det stikk motsatte. Snart to måneder etter hendelsen savner jeg han ikke mer, jeg hadde sorg i flere uker etterpå men nå føler jeg bare skitten, utnyttet og klarer ikke helt å godta hva jeg har gjort. Det verste var at han egentlig ikke var min type, han var liten, altfor gammel, likte ikke dansinga hans, likte ikke interessen han visste for andre jenter. Men nå når jeg skriver dette savner jeg han igjen. Jeg er bare et kaos av følelser og undring.

Kjøretimer, et helvete. Jeg er ikke akkurat så veldig autorfil kan man si, og det gjør at jeg blir ekstremt usikker når jeg skal kjøre. Glemmer og sjekke blindsona, plassere meg riktig. Klarer det ikke, har holdt på siden i vår. Skjemts over de dårlige kjøreegenskapene mine, venninna mi som fikk utsettelse og kan ta den i midten av januar får sikkert lappen før meg. Så flaut!

Ligger etter med en del lekser også nå, heldigvis føler jeg at jeg har utviklet meg. Nesten en 5` er person, trodde aldri jeg skulle bli det. Læreren min sier det er fordi jeg er blitt mer moden. Jeg liker tanken=)

At folk er hyggelige mot meg og at jeg klarer å snakke ordentlig med folk redder dagen min, jeg er patetisk. Og grusomt ensom, selv om jeg har et par venninner utenom skolen. Uten dem hadde jeg vært fortapt. Hele tiden, vært år har jeg tenkt meg å melde meg på ungdommens kulturmønstring, jeg synger. Men det er egentlig ingen som vet det, og jeg er usikker på om jeg er flink nok. Men gud å det hadde vært morsomt og visst folk at jeg kan noe, tenk visst jeg hadde vært den første som kom videre til landsmønstringa frå den lille kommunen vår!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85334-hva-f%C3%B8ler-jeg-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymusa

Angående han fyren så har du nå lært en ting:

NESTE GANG LIGGER DU IKKE MED EN DU EGENTLIG IKKE LIKER

og tenk:

PYTT, DU GJORDE EN FEIL. SHIT HAPPENS! Kanskje svikta du deg selv og dine prinsipper, men ER det nøye i det store og det hele, så lenge det ikke gikk utover andre`og det var en engangshendelse???

Bit i deg det at du føler deg skitten. Det har mange, mange gjort før deg. Ta det heller som en lærepenge. (Om du faktisk lærer av det får bli ditt valg, men ei jente som er trygg på seg selv, ligger ikke med andre enn dem hun vil med. Og hun føler seg ikke skitten når hun ligger med dem hun vil. Følg den, og det vil være et steg på veien mot trygghet! Trygghet vil gjøre at du tiltrekker deg venner, og ikke må slite deg ihjæl på å ta kontakt eller tro at ingen bryr seg.

Angående kjøringa, så blir ikke det bedre så lenge du presser deg selv. Been there, done that. Trengte mange flere kjøretimer enn vennene mine.. noen slapp unna med ni til og med. Jeg ga litt mer faen, og da kjørte jeg som en drøm. Hvis du blir stressa på en negativ måte, så aktiveres en del av kroppen din som gjør at du handler uhensiktsmessig (til motsetning ved "positivt stress"). Jeg var kjørelærerens mareritt. Ett år senere krusa jeg rundt i sentrumsgatene på en av norges største byer (trodde aldri jeg skulle få til),og det gikk som en drøm.

Enda når jeg kommer opp i stressede situasjoner (skrens, etc) - så tenker jeg: Panikk vil få det gale nervesystemet til å aktiveres sånn at jeg handler uhensiktsmessig; holder jeg derimot hodet kaldt og tenker at jeg vil takle uansett hva som kommer, så vil det sympatetiske nervesystemet aktiveres i en stress-situasjon, og da vil jeg handle hensiktsmessig. Enkelt og greit. Det funker, men er litt vanskelig å komme på i begynnelsen :)

Lykke til sier jeg bare. Jobb på skolen men ikke bli for opphengt i å være perfekt. Det er bare ett liv, og dine små feil blir ubetydelig i den store sammenhengen. Senk skuldrene og trykk inn gassen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...