Gå til innhold

hva gjør jeg når mannen ikke gjør en dritt i huset?

Anbefalte innlegg

"Vil dere at vi skal ta iniativ må dere ikke ta over, ikke kritisere måten vi gjør ting på og ikke kritisere hvor lang tid det tar før vi gjør det."

Jeg er tildels enig. Men det kommer jo an på _hvor lang tid_ det er snakk om...

Hvorfor skal dere ha ubegrenset tid? Det må være innenfor fornufige grenser da, Pettern. Bor man sammen så må man kunne ha en gylden middelvei og ikke basere seg på hverken det ene eller det andre.

Du vil helst legge alt ansvar og skyld over på oss bare fordi dere (generalisering..) ikke får ut fingern før det er en svinesti.. Og dermed er det i følge deg fremdeles OSS det er noe feil med -fordi vi maser -uansett hvor tidsbegrepet her.. "litt" urimelig kanskje?

Skjønner at det er bekvemt for deg, men litt sunn fornuft må vel du også inneha -ikke bare ansvarsfraskrivelse?

Ps. Jeg har kranglet om dette før. Nå når jeg bor alene har jeg endelig vaskehjelp. Og det kommer jeg alltid til å ha. Kan nok redde noen ekteskap det ja..:)

Det med tiden volder ofte store problemer. Men da bør en se på hvor lang tid det tar single menn å vaske/vaske opp osv. Det er ofte kortere tid enn for menn som er samboere. Grunnen til det er at vi vet dere bryter sammen før oss og gjør jobben.

Forøvrig mener jeg at avtaler om å ta ting når det trengs er dødfødte uansett. Har en ikke en fast plan og fordeling blir det bråk. Ingen har lik terskel for rot/skitt.

Så dette er et problem begge må ta tak i.

Men dere kan godt la oss gjøre det slik vi vil, det er kanskje det viktigste. Husker min mor når jeg bodde hjemme, hennes måte var den riktige og ingen skulle komme der å prøve å lære henne noe.

Fortsetter under...

Avfinn deg med situasjonen og prøv å sjå glad ut. Sure kjeringar blir fort åleine.

Med den holdningen tipper jeg at du er singel...

Synes du at "drittlei" skal gjøre alt og være glad til, så har du ingen empati.

Min erfaring er at man i et nytt forhold ALDRI må begynne å "gjøre ting for den andre" - om man ikke har tenkt å fortsette med dette over tid i et forhold.Ikke så rart da, om den andre tror at det skal være slik,-og til og med tenker "så heldig jeg er som har en partner som...."-Ikke så lett da - når den andre har "fåttnok"-da kan jo en stakkar begynne å tro at en ikke er elsket lenger!

Så mitt råd er:; ikke gjør noe som du ikke har tenkt å fortsette med ;.)--det sa gubben til meg, da vi flyttet sammen.....og det var lurt, for jeg stod klar til å stryke t-skjortene hans jeg!:-).......unormal syssel for meg.

Ulv I Faarikaal

Å bli enige på forhånd er nok nøkkelordet her ja. Men det betyr ikke at det ikke er lov for dere å vise litt sunn fornuft også. Det har aldri vært et irritasjonsmoment med de jentene jeg har bodd sammen med -kun mannfolk. Vi synes heller ikke sånt er morsomt, og griper dere inn er det nok de færreste som avviser deling av arbeidsoppgavene..

:-)

Jeg har bodd sammen med og vært på ferier med menn og kvinner, men jeg kan ikke si det var noe særlig forskjell på kjønnene når det gjelder orden og renslighet. Grisete damer fins ja, spesielt å strø klær rundt seg var det _de_ var flinkest til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...