Gå til innhold

Ømme og hovne pes anserinus

tusjern

Anbefalte innlegg

Jeg har i et par år vært plaget med poser under knærne på pes anserinus. På den venstre smerter det ned i leggen når jeg går/løper. Har fått 2 kortisonsprøyter uten effekt.Har ikke løpt på flere mnd.Svømmer 1000m ca.en gang i uka.Trener styrke en til 2 ganger i uka.Trente også mye spinning ifjor,men de siste mnd.har jeg kuttet det også.Men jeg blir ikke bedre!! Er det en av disse aktivitetene jeg absolutt bør holde meg unna? Helt treningsslutt er ikke aktuelt for meg. Jeg er en kvinne på 44 år,Har trent jevnlig og variert på mosjonsnivå de siste 15 år.Bruker sko fra løpelabbet.Kan spinningen være synderen? Takker for svar.Tusjern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en del erfaring fra spinning som instruktør. Problemet ditt er velkjent, dessverre. Prøv Mobic (i samråd med idrettslege). Dette er et betennelseslindrende legemiddel som fåes på resept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-tusjern.

En slik kronisk betennelse i feste av muskulatur fra låret kan bli værre både ved løp, gange og sykling, dessværre. Du har øyensynlig vært flink med stor variasjon i treningen og likevel har det ikke blitt bedre. Mer ro er heller ikke løsningen, så jeg er helt enig med deg. En ortoped som er vandt til å vurdere idrettsskader, som f.eks. ved NIMI (Norsk idrettsmed. Inst.), bør se på dette. Jeg vil ikke utelukke at det er en kirurgisk "opprensking" av det betente området som må til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...