Gå til innhold

Hjelp til baking....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som en bokmålsskrivende nordlending tenker jeg bokmål når jeg skriver. Når jeg så i egenskap av å være nordlending etterpå leser det jeg har skrevet, hender det av og til oppdager en og annen språkblomst. Så også i denne overskriften.

Vel, det får stå sin prøve. Det jeg ville si noe om her var bruken av ulike typer fett i ulike julekaker.

Når jeg baker julekaker så er kun det beste godt nok. Og da er det kun meierismør som gjelder.

Skulle det likevel være slik (gud forby *korser meg*) at en ikke liker smørsmaken så går det fint med margarin.

Verd å få med seg er det likevel at slike myke margariner, som f.eks. soft og soya er et heller dårlig valg dersom det er sprø småkaker som står på bakeprogrammet.

Lightprodukter finner jeg ikke omtalen verd.

God bakst!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85421-hjelp-til-baking/#findComment-464418
Del på andre sider

Som en bokmålsskrivende nordlending tenker jeg bokmål når jeg skriver. Når jeg så i egenskap av å være nordlending etterpå leser det jeg har skrevet, hender det av og til oppdager en og annen språkblomst. Så også i denne overskriften.

Vel, det får stå sin prøve. Det jeg ville si noe om her var bruken av ulike typer fett i ulike julekaker.

Når jeg baker julekaker så er kun det beste godt nok. Og da er det kun meierismør som gjelder.

Skulle det likevel være slik (gud forby *korser meg*) at en ikke liker smørsmaken så går det fint med margarin.

Verd å få med seg er det likevel at slike myke margariner, som f.eks. soft og soya er et heller dårlig valg dersom det er sprø småkaker som står på bakeprogrammet.

God bakst!

Som bokmålskrivende nordlenning ler jeg godt av språkblomsten i overskriften...

Vil bare si at dersom småkakene ikke behøver å være sprø,er margarin (soft/soya) helt OK. Eller bruk Per margarin for sprøere kaker.

Kan ikke fordra smørsmaken, jeg. Skjønner ikke at folk kan ødelegge gode kaker på den måten ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85421-hjelp-til-baking/#findComment-464434
Del på andre sider

Annonse

Som bokmålskrivende nordlenning ler jeg godt av språkblomsten i overskriften...

Vil bare si at dersom småkakene ikke behøver å være sprø,er margarin (soft/soya) helt OK. Eller bruk Per margarin for sprøere kaker.

Kan ikke fordra smørsmaken, jeg. Skjønner ikke at folk kan ødelegge gode kaker på den måten ;-)

Småkaker som IKKE skal være sprø??? Vrir hjernen for å komme på noen, men lykkes ikke.

Mulig jeg har for mange julekakeoppskrifter i hodet for tiden. Gi meg et eksempel da.

*har nettopp vasket fettfingrene etter avsluttet krumkakesteking* :oD

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85421-hjelp-til-baking/#findComment-464448
Del på andre sider

Småkaker som IKKE skal være sprø??? Vrir hjernen for å komme på noen, men lykkes ikke.

Mulig jeg har for mange julekakeoppskrifter i hodet for tiden. Gi meg et eksempel da.

*har nettopp vasket fettfingrene etter avsluttet krumkakesteking* :oD

Krumkaker kan fint lages med Per margarin, og det kan de andre sprø kakene også. Ikkesprø kaker... Gruble.... Kommer sannerlig ikke på noen i farta. Tror derfor jeg stort sett bruker per margarin i julebaksten, ja. (Brukte soya margarin i pepperkakene. De ble faktisk både sprø og gode. Merkelig)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85421-hjelp-til-baking/#findComment-464465
Del på andre sider

God bakst!

He he...

Skjønner hva du mener; jeg er også nordlending.

:o))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85421-hjelp-til-baking/#findComment-465056
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...