Gå til innhold

Hva gjør jeg uten referanser? (Jobbsøking)

Anbefalte innlegg

Jeg driver og sender ut søknader i hytt og gevær...

Men mangler referanser, min tidligere referanse har sluttet i jobben sin og innhar ikke den samme stilling lenger... Hva gjør jeg når jeg ikke har referanser...Det er så mange jobber som krever det.

Fortsetter under...

Kan din tidligere referanse likevel stille som referanse for deg? Det betyr ikke noe at han har sluttet i den tidligere jobben sin, han kjenner jo deg fra den jobben, ikke sant? Og kan uttale seg, selv om han ikke er i samme firma fremdeles.

Har du jobbet for flere? Er det noen andre som kjenner deg og din arbeidskapasitet?

Kan din tidligere referanse likevel stille som referanse for deg? Det betyr ikke noe at han har sluttet i den tidligere jobben sin, han kjenner jo deg fra den jobben, ikke sant? Og kan uttale seg, selv om han ikke er i samme firma fremdeles.

Har du jobbet for flere? Er det noen andre som kjenner deg og din arbeidskapasitet?

Jeg har hatt flere arbeidsforhold som jeg kunne ha fått gode referanser fra, men.... Jeg har spurt desse og de har ikke vært villige, fordi de føler at de kan være grunnen til at man ikke får jobben/ eller at de anbefaler også kan ikke jeg prestere det samme osv... jeg skjønner dette, jeg ville ikke ha vært det for noen andre om det lå i min stilling... men det forandrer seg nå.

hun som jeg hadde som referanse mener selv at hun ikke vil stille, og da kan jeg ikke mase heller... føler jeg!

Takk for svar!

Jeg har hatt flere arbeidsforhold som jeg kunne ha fått gode referanser fra, men.... Jeg har spurt desse og de har ikke vært villige, fordi de føler at de kan være grunnen til at man ikke får jobben/ eller at de anbefaler også kan ikke jeg prestere det samme osv... jeg skjønner dette, jeg ville ikke ha vært det for noen andre om det lå i min stilling... men det forandrer seg nå.