Gå til innhold

Hva gjør jeg uten referanser? (Jobbsøking)

Anbefalte innlegg

Jeg driver og sender ut søknader i hytt og gevær...

Men mangler referanser, min tidligere referanse har sluttet i jobben sin og innhar ikke den samme stilling lenger... Hva gjør jeg når jeg ikke har referanser...Det er så mange jobber som krever det.

Fortsetter under...

Kan din tidligere referanse likevel stille som referanse for deg? Det betyr ikke noe at han har sluttet i den tidligere jobben sin, han kjenner jo deg fra den jobben, ikke sant? Og kan uttale seg, selv om han ikke er i samme firma fremdeles.

Har du jobbet for flere? Er det noen andre som kjenner deg og din arbeidskapasitet?

Kan din tidligere referanse likevel stille som referanse for deg? Det betyr ikke noe at han har sluttet i den tidligere jobben sin, han kjenner jo deg fra den jobben, ikke sant? Og kan uttale seg, selv om han ikke er i samme firma fremdeles.

Har du jobbet for flere? Er det noen andre som kjenner deg og din arbeidskapasitet?

Jeg har hatt flere arbeidsforhold som jeg kunne ha fått gode referanser fra, men.... Jeg har spurt desse og de har ikke vært villige, fordi de føler at de kan være grunnen til at man ikke får jobben/ eller at de anbefaler også kan ikke jeg prestere det samme osv... jeg skjønner dette, jeg ville ikke ha vært det for noen andre om det lå i min stilling... men det forandrer seg nå.

hun som jeg hadde som referanse mener selv at hun ikke vil stille, og da kan jeg ikke mase heller... føler jeg!

Takk for svar!

Jeg har hatt flere arbeidsforhold som jeg kunne ha fått gode referanser fra, men.... Jeg har spurt desse og de har ikke vært villige, fordi de føler at de kan være grunnen til at man ikke får jobben/ eller at de anbefaler også kan ikke jeg prestere det samme osv... jeg skjønner dette, jeg ville ikke ha vært det for noen andre om det lå i min stilling... men det forandrer seg nå.

hun som jeg hadde som referanse mener selv at hun ikke vil stille, og da kan jeg ikke mase heller... føler jeg!

Takk for svar!

Hm - så merkelig at tidligere arbeidsgivere ikke vil gi deg referanser, dersom der er fornøyde med den jobben du har gjort! Har du i det minste attester fra disse? Hvis ikke: Krev det på flekken!

Du kan selvsagt ikke tvinge noen til å være referanse for deg. Men er det noen andre du jobbet nært med i disse andre jobbe,e som du kan spørre? (Avdelingsleder/underdirektør/mellomledere el lign?)

mvh

Jeg skal også søke jobb nå uten referanser (har en del gode attester da...), lurer på hvordan det går. Alle mine mulige referanser som jeg har jobbet under før er ute og seiler på de syv hav(untatt ensom er potensiell kjæreste, men jeg kan ikke akkurat bruke han som referanse)

Går det an å bruke f.eks. tanta si som referanse? Tanta mi har mange gode kontakter og kan skaffe meg en god jobb...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...