Gå til innhold

Er lungebetennelse farlig?

Anbefalte innlegg

Skrev innlegg her for en stund siden om at jeg var syk. Var på legevakta og fikk cosylan, men den hjelper overhodet ikke (er på andre flaska nå..).

Har skikkelig vondt inni ryggen/brystkassa, ikke noe godt å puste...

Har blitt mer tungpustet også, og orker ikke store greiene før jeg blir andpusten og får "hosteanfall".

Har bestilt time hos legen, men kommer ikke inn før mandag (orker ikke mase mer på legevakta her, de hever bare øyenbrynene og gir meg bare en ny flaske cosylan, de tror nok jeg er hypokonder, hehe:-)

Kan bronkitt eller lungebetennelse være farlig å gå med lenge? Eller er det greit å vente til mandag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85519-er-lungebetennelse-farlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å skremme deg, men vi hadde en slektning i 40-50 års alderen som død for noen år siden av lungebetennelse. Han hadde ikke tid å være syk, så han stresset som vanlig med jobb og arbeid i et par frivillige organisasjoner. Ellers er det jo mange gamle, svake som får lungebetennelse og dør når de er innlagt på sykehus for annen sykdom. Men for "friske" yngre mennesker er det vel ikke så veldig farlig dersom de tar det med ro og tar hensyn til sykdommen.

Man skal ikke ta lett på det, men det finnes mange varianter. Synes det høres lenge ut å vente til mandag. Har du feber? Er du veldig redusert? Pass på eventuelle forandringer, blir du dårligere så ikke nøl med å ta kontakt med legevakten igjen. Hører de ikke på deg så MAS! Det er dessverre ofte det eneste som hjelper.

Man skal ikke ta lett på det, men det finnes mange varianter. Synes det høres lenge ut å vente til mandag. Har du feber? Er du veldig redusert? Pass på eventuelle forandringer, blir du dårligere så ikke nøl med å ta kontakt med legevakten igjen. Hører de ikke på deg så MAS! Det er dessverre ofte det eneste som hjelper.

Må nesten vente til mandag, legevakta her har jeg mast på så mye...

Fastlegen min er 15 mil unna, jeg skal dit på mandag (juleferie!).

Annonse

Kunne ønske det gikk an å ha to leger...

Hvis jeg bytter lege, er jeg jo uten lege i alle ferier og slikt...det er ikke så festlig det heller, når man har tre måneder sommerferie og en måned juleferie...

Så du vil heller være uten lege 8 mnd i året enn 4 mnd?

Vanskelig prioritering...men jeg skal jo en gang flytte tilbake til den byen, og da er det synd å ikke få igjen legen sin...hun er så flink! Lang venteliste for å komme til henne...

Du vet at du har krav på å komme til annen lege dersom fastlegen av en eller annen grunn ikke er tilgjengelig?

Jeg hadde ringt legekontoret og bedt om en time hos en annen så lenge. aller helst en henvisning til spesialist på dagen!

God bedring.

Jeg hadde det for noen år siden...maste og maste og maste på diverse leger om å få slippe til uten hell.

Til slutt hadde jeg kjempehøy feber (det var sånn at jeg lå med to gensere under dyne og teppe og frøs...)

+ at jeg nesten ikke klarte bevege meg noen cm engang pga ryggsmerter (lungene).

DA ringte jeg mannen min på jobb. Han ringte legen og sa: Nå kommer jeg med henne uansett ! Så kjørte vi :-) Gjett hva de sa på legekontoret når de så meg da...: Åh...er du såååååååååå dårlig da stakkars ?????

Argh.....hadde jeg vært frisk hadde knyttneven satt fast i hodet på de !

Veien bar rett til sykehuset med undersøkelser i alle retninger + medisin i kanyle... tabletter ble for svakt.

Bakterien hadde gått over i blodet skjønner'u, blodforgiftning altså !

Så der lå jeg 25 år gammel, sammen med en gjeng på 70-80 år....

Heretter gir jeg meg ALDRI når jeg snakker med lege !

Stå på krava og god bedring !!!

Jeg hadde det for noen år siden...maste og maste og maste på diverse leger om å få slippe til uten hell.

Til slutt hadde jeg kjempehøy feber (det var sånn at jeg lå med to gensere under dyne og teppe og frøs...)

+ at jeg nesten ikke klarte bevege meg noen cm engang pga ryggsmerter (lungene).

DA ringte jeg mannen min på jobb. Han ringte legen og sa: Nå kommer jeg med henne uansett ! Så kjørte vi :-) Gjett hva de sa på legekontoret når de så meg da...: Åh...er du såååååååååå dårlig da stakkars ?????

Argh.....hadde jeg vært frisk hadde knyttneven satt fast i hodet på de !

Veien bar rett til sykehuset med undersøkelser i alle retninger + medisin i kanyle... tabletter ble for svakt.

Bakterien hadde gått over i blodet skjønner'u, blodforgiftning altså !

Så der lå jeg 25 år gammel, sammen med en gjeng på 70-80 år....

Heretter gir jeg meg ALDRI når jeg snakker med lege !

Stå på krava og god bedring !!!

Takk for svar ;-)

Kanskje jeg burde forte meg litt, det gjør tross alt en smule vondt å røre seg...

Jaja, har fått time på mandag da. Men har en følelse av at kjæresten dytter meg på legevakta så fort han ser meg i denne tilstanden, hehe :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...