Gå til innhold

Menn og kvinner og sånt

Anbefalte innlegg

Gjest tankespinn

Husarbeid og barnestell er årsak til stadige konflikter i parforhold.

Til dere menn: Er det OK at det er kvinnene som definerer hva som skal gjøres av husarbeid og hvordan det skal gjøres, eller gir dere opp fordi det aldri blir riktig likevel?

Til dere kvinner: Er det slik at kvinner skal bestemme hvor ryddig og rent det skal være i et hus?

Gjør kvinner så mye husarbeid fordi de ikke er fornøyd med hvordan han gjør tingene?

Vil kvinner godta at en mann klager på hvordan de gjør husarbeidet?

Hva da hvis mannen og kvinnen har ulik standard på hva som godtas av rot og støv før en trår til med husarbeid. Hvem sin standard skal følges, den mest ryddige eller den mest rotete?

Skal en kvinne med støv på hjernen få bestemme at hele familien skal bidra for at hun skal føle seg vel?

Kan en mann etter eget forgodtbefinnende henge opp/kjøpe nye gardiner, eller er dette kvinnens enevelde?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85537-menn-og-kvinner-og-s%C3%A5nt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Nå smårydder jeg litt hele tiden jeg da og vasker tøy etc jevnlig.....

Hvis typen rota veldig ville jeg nok reagert....er liksom en mellomting mellom rot og støvhysteri :)

Litt koselig er det når han kommer for å tørke opp når jeg står med middagsoppvaska..

Gardinene er mitt domene...inntil typen gir utrykk for at han synes det er gøy...da får vi dele synspungter og opphengsarbeide da

:)

Jeg er en forholdsvis rotete dame som er gift med en forholdsvis ryddig mann. Det kunne ikke falle meg inn i å korrigere hans måte å gjøre husarbeid på - jeg har øyne i hodet, og ser at han velger mer rasjonelle løsninger enn meg. Jeg må selvfølgelig finne meg i at jeg blir korrigert av og til, og utkommandert til ryddetjeneste. Det hender selvfølgelig at jeg blir sur av det.

Terskelen for hva som er akseptablet rot og hvor ofte man må vaske, har gått seg til her i huset. En kan finne mange hjem der det blir gjort atskillig mer husarbeid enn her, men vi har det i alle fall stort sett hyggelig (og så betaler vi oss litt ut av vaskefrustrasjonene - vi har vaskehjelp).

Om han skulle finne på å kjøpe gardiner aleine, tror jeg ikke jeg ville ha satt så stor pris på den - han er nemlig fargeblind....

"Til dere kvinner: Er det slik at kvinner skal bestemme hvor ryddig og rent det skal være i et hus?"

Nei, før en flytter sammen bør en ha fått et innblikk i hvordan partneren er angående rot/ryddighet. Jeg hadde ikke orket en partner som slang alt fra seg overalt. Orker heller ikke en som måtte ha det strøkent bestanding

"Gjør kvinner så mye husarbeid fordi de ikke er fornøyd med hvordan han gjør tingene?"

Her i huset er det jeg som har kortest arbeidstid/reisetid så mye av det daglige husarbeide tilfaller meg. Men i helger/ferie trår mannen til mange ganger, og han er minst like flink som meg til å rydde/vaske og lage mat.

"Vil kvinner godta at en mann klager på hvordan de gjør husarbeidet?"

Nei. Da fikk han gjøre det selv. Dette gjelder begge veier. Vi har nokså lik toleransegrense ang. dette.

"Hva da hvis mannen og kvinnen har ulik standard på hva som godtas av rot og støv før en trår til med husarbeid. Hvem sin standard skal følges, den mest ryddige eller den mest rotete?"

Som tidligere nevnt så har vi ca. lik standard. Hvis ikke, måtte en møtes på midten.

"Skal en kvinne med støv på hjernen få bestemme at hele familien skal bidra for at hun skal føle seg vel?"

Nei, her bør det inngåes et kompromiss.

"Kan en mann etter eget forgodtbefinnende henge opp/kjøpe nye gardiner, eller er dette kvinnens enevelde?"

Ja, hvis han har god smak :-)

Til dere kvinner: Er det slik at kvinner skal bestemme hvor ryddig og rent det skal være i et hus?

Nei. Man finner ut av hvilket nivå av ryddighet man ønsker å ha og forsøker å holde det sånn.

Gjør kvinner så mye husarbeid fordi de ikke er fornøyd med hvordan han gjør tingene?

Nei, hvertfall ikke! Alt han gjør i huset bortsett fra å henge opp klær utfører han utrolig bra. Jeg tror dog han mangler et kles-utrettingsgen, men jeg syns skrukkete klær er okej til en viss grad.

Vil kvinner godta at en mann klager på hvordan de gjør husarbeidet?

Jeg blir korrigert fordi jeg ikke er nøye nok.

Hva da hvis mannen og kvinnen har ulik standard på hva som godtas av rot og støv før en trår til med husarbeid. Hvem sin standard skal følges, den mest ryddige eller den mest rotete?

Jeg syns man skal følge den standarden til den som er den mest ryddige. (Hvilket ikke taler til min fordel, nei)

Skal en kvinne med støv på hjernen få bestemme at hele familien skal bidra for at hun skal føle seg vel?

Hvis det er en mann som har støv på hjernen er det mer greit da?

Kan en mann etter eget forgodtbefinnende henge opp/kjøpe nye gardiner, eller er dette kvinnens enevelde?

Tror jeg hadde dævva av overraskelse om han hadde gjort noe sånt på eget initiativ, men hvem vet, kanskje han hadde overrasket meg med riktig fine gardiner?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...