Gå til innhold

Hjelp. Gardinene er krøllete ;-(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fòr for å kjøpe spray, og endte opp med "Stiff strykelett"

Det ble bedre, men litt krøller er det fremdeles. Neste gang jeg kjøper gardiner, skal de _ikke_ være ensfargete ;o)

Takk for tipset.

Jeg hater å stryke, gruer meg til jeg får gardiner. De kommer jeg sikkert aldri til å vaske, hehe ;-)

Annonse

Noen stoffer lar seg ikke stryke og få fine igjen iflg folk her. De tåler ikke vask.

Mine kastet jeg etter et år og kjøpte nye. 500 kr for tre vinduer. Nytt hus !

Dårlig lukt inne skyldes veldig ofte skitne gardiner.

Nei huff da, er det slik fatt at noen stoffer aldri blir krøllfrie ;-(

Skal henge dem opp i kveld. Tror de kommer fort ned igjen etter jul........

Det sto ingenting om at de ikke kunne vaskes :-(

De ble sentrifugert på 500 i et halvt minutt. Det skulle jeg visst ikke ha gjort ;o)

Nei, det var ikke så meget, men noen stoffer har blitt tillsatt mye stivelse eller er blitt impregnert - disse stoffene er ofte lurt å henge opp veldig våte. Men det er ikke så enkelt å tørke dryppende gardiner inne nå om vinteren. :-)

Har du fått strøket dem slik at de er blitt tilfredsstillende?

Nei, det var ikke så meget, men noen stoffer har blitt tillsatt mye stivelse eller er blitt impregnert - disse stoffene er ofte lurt å henge opp veldig våte. Men det er ikke så enkelt å tørke dryppende gardiner inne nå om vinteren. :-)

Har du fått strøket dem slik at de er blitt tilfredsstillende?

Nei, de er langt fra tilfredstillende. Jeg klarer ikke å se på dem ;o)

Vil det hjelpe å vaske dem på nytt og drypptørke dem, eller er de skrukkete for evig?

Annonse

Nei, de er langt fra tilfredstillende. Jeg klarer ikke å se på dem ;o)

Vil det hjelpe å vaske dem på nytt og drypptørke dem, eller er de skrukkete for evig?

Det var det jeg hadde tenkt å foreslå. Legg dem i badekar (eller lignende) med en god del MY(eller et annet mykgjøringsmiddel) i så varmt vann som de tåler. Gardinene bør legges i vannet ordentlig brettet. Beveg gardinene forsiktig i vannet, og prøv å glatte ut skrukkene med hendene mens de er i vannet.

Hvis gardinene har sterke farger, bør de ikke ligge lenge uten bevegelse i vannet.

Ikke vri dem opp før du henger dem til tørk. Hvis du gidder, så er det fint at du stryker litt med hendene over gardinene mens de tørker litt. De bør strykes med strykejern mens de har en god del fuktighet igjen.

Jeg vet jo ikke om dette fungerer hos deg, men jeg har med hell gjort dette.

Lykke til!

Det var det jeg hadde tenkt å foreslå. Legg dem i badekar (eller lignende) med en god del MY(eller et annet mykgjøringsmiddel) i så varmt vann som de tåler. Gardinene bør legges i vannet ordentlig brettet. Beveg gardinene forsiktig i vannet, og prøv å glatte ut skrukkene med hendene mens de er i vannet.

Hvis gardinene har sterke farger, bør de ikke ligge lenge uten bevegelse i vannet.

Ikke vri dem opp før du henger dem til tørk. Hvis du gidder, så er det fint at du stryker litt med hendene over gardinene mens de tørker litt. De bør strykes med strykejern mens de har en god del fuktighet igjen.

Jeg vet jo ikke om dette fungerer hos deg, men jeg har med hell gjort dette.

Lykke til!

Fulgte rådet ditt, men hadde ikke tid til å glatte på dem.

Har nå gnukket med strykejern på en del av en av gardinene, men det hjalp fint lite ;-(

Nå gidder jeg ikke mer for denne gang, så jeg fant fram noen gamle, stygge gardiner som hamsterne har gnagd på ;o). Nå er det mannens tur å stryke ;-)

Takk for hjelpen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...