_[gren]_ Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 kva er den beste behandlingen for beinhinnebetendelse ? Noken seier du må trene dette vekk, noken seier ein må bruke medesin til og behandle dette ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Beina i ro Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Jeg har selv beinhinnebetennelse og det har vart i flere år, og kommet og gått. Ingen medisin har virket, får vondt i magen av dem i stedet. Hvile funker bra. Straks ny belastning, ny langvarig smerte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
piste Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Beste måten å behandle beinhinnebetennelse på er lett massasje (tverrfriksjonsmassasje), eventuell teiping, og mindre aktivitet - eller trene alternativt. Aktiviteter innenfor smertefritt bevegelsesutslag er bra. Angående teiping, så er metoder for dette godt beskrevet i heftet "teiping av idrettsskader", ISBN 82-00-42357-3. Når betennelsen begynner å gi seg, er det viktig å varme godt opp før aktivitet. Dersom beinhinnebetennelsen kommer igjen med jevne mellomrom, så spør deg selv om hva som kan være årsakene. Har du godt skotøy? Trener du mye på hardt underlag? Eventuelt få en til å sjekke fotstillingen din. Hilsen en fysioterapi-student 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vinterfrost Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Jeg har selv beinhinnebetennelse og det har vart i flere år, og kommet og gått. Ingen medisin har virket, får vondt i magen av dem i stedet. Hvile funker bra. Straks ny belastning, ny langvarig smerte. Jeg ble operert for benhinnebetennelse i 1995 og har ikke fått "tilbakefall" i etterkant. Hvis betennelsen er hardnakket kronisk , kan det i noen tilfeller være indikasjon for operasjon. Det var det i mitt tilfelle , og jeg er fortsatt svært fornøyd med resultatet. Jeg fikk vite at det var en viss risiko for at kirurgi ikke ville hjelpe, men for meg gjorde det altså det. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Jeg ble operert for benhinnebetennelse i 1995 og har ikke fått "tilbakefall" i etterkant. Hvis betennelsen er hardnakket kronisk , kan det i noen tilfeller være indikasjon for operasjon. Det var det i mitt tilfelle , og jeg er fortsatt svært fornøyd med resultatet. Jeg fikk vite at det var en viss risiko for at kirurgi ikke ville hjelpe, men for meg gjorde det altså det. Mvh Jeg tror man snitter en splitt i beinhinna fordi den ofte er/blir for trang. Tror det kan komme av trening og at leggmuskelen vokser for fort, så hinna ikke klarer følge med ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.