Gå til innhold

beinhinnebetendelse

_[gren]_

Anbefalte innlegg

kva er den beste behandlingen for beinhinnebetendelse ? Noken seier du må trene dette vekk, noken seier ein må bruke medesin til og behandle dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Beina i ro

Jeg har selv beinhinnebetennelse og det har vart i flere år, og kommet og gått. Ingen medisin har virket, får vondt i magen av dem i stedet. Hvile funker bra. Straks ny belastning, ny langvarig smerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste måten å behandle beinhinnebetennelse på er lett massasje

(tverrfriksjonsmassasje), eventuell teiping, og mindre aktivitet - eller trene alternativt. Aktiviteter innenfor smertefritt bevegelsesutslag er bra.

Angående teiping, så er metoder for dette godt beskrevet i heftet "teiping av idrettsskader", ISBN 82-00-42357-3.

Når betennelsen begynner å gi seg, er det viktig å varme godt opp før aktivitet.

Dersom beinhinnebetennelsen kommer igjen med jevne mellomrom, så spør deg selv om hva som kan være årsakene. Har du godt skotøy? Trener du mye på hardt underlag? Eventuelt få en til å sjekke fotstillingen din.

Hilsen en fysioterapi-student

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest vinterfrost

Jeg har selv beinhinnebetennelse og det har vart i flere år, og kommet og gått. Ingen medisin har virket, får vondt i magen av dem i stedet. Hvile funker bra. Straks ny belastning, ny langvarig smerte.

Jeg ble operert for benhinnebetennelse i 1995 og har ikke fått "tilbakefall" i etterkant. Hvis betennelsen er hardnakket kronisk , kan det i noen tilfeller være indikasjon for operasjon. Det var det i mitt tilfelle , og jeg er fortsatt svært fornøyd med resultatet. Jeg fikk vite at det var en viss risiko for at kirurgi ikke ville hjelpe, men for meg gjorde det altså det.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg ble operert for benhinnebetennelse i 1995 og har ikke fått "tilbakefall" i etterkant. Hvis betennelsen er hardnakket kronisk , kan det i noen tilfeller være indikasjon for operasjon. Det var det i mitt tilfelle , og jeg er fortsatt svært fornøyd med resultatet. Jeg fikk vite at det var en viss risiko for at kirurgi ikke ville hjelpe, men for meg gjorde det altså det.

Mvh

Jeg tror man snitter en splitt i beinhinna fordi den ofte er/blir for trang. Tror det kan komme av trening og at leggmuskelen vokser for fort, så hinna ikke klarer følge med ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...