Gå til innhold

Det er jo ikke akkurat noe mas å slutte å røyke...

Anbefalte innlegg

Tenkte å gjøre det nå for moro skyld. Skal selvsagt begynne igjen når jeg har bevist mitt poeng.

Den siste uka har jeg røyket i snitt 2-3 røyk om dagen, og fra og med i dag så skal jeg kline til med 0 røyk om dagen i en viss tid framover.

Jeg fatter ikke hva dere bærer dere for, dere som sliter med å slutte å røyke.

Styrke folkens! Det har dere ikke. Jeg har det!

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

14

• naiv

6

• kie

6

• Spirea

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest jellybean

Jeg har styrke i massevis! Helt til jeg begynner å legge på meg til tross for at jeg trener mer og ikke fråtser......Da forsvinner styrken og jeg blir så deprimert og lei at jeg begynner igjen:/

lykke til da:)

Jeg har styrke i massevis! Helt til jeg begynner å legge på meg til tross for at jeg trener mer og ikke fråtser......Da forsvinner styrken og jeg blir så deprimert og lei at jeg begynner igjen:/

lykke til da:)

Men hvorfor legger du på deg? Fordi du slutter å røyke eller fordi du kompenserer med godis, brus eller lignende, når du ikke røyker?

Ikke vet jeg. Jeg har ikke prøvd noe sånt tidligere, men får inntrykk av at mange kompenserer med å dytte noe i kjeften når de får lyst på en røyk.

Trenger ikke å ønske meg lykke til. Jeg gjør det bare for moro skyld. Kjeder meg her jeg går sykmeldt hjemme :)

Det jeg for øvrig registerer er at det er en vaneting. Det at jeg setter meg ned foran TVen og autmatisk tar etter en røyk, osv. Det er vanen, ikke nikotinsuget.

Ulv I Faarikaal

Men hvorfor legger du på deg? Fordi du slutter å røyke eller fordi du kompenserer med godis, brus eller lignende, når du ikke røyker?

Ikke vet jeg. Jeg har ikke prøvd noe sånt tidligere, men får inntrykk av at mange kompenserer med å dytte noe i kjeften når de får lyst på en røyk.

Trenger ikke å ønske meg lykke til. Jeg gjør det bare for moro skyld. Kjeder meg her jeg går sykmeldt hjemme :)

Det jeg for øvrig registerer er at det er en vaneting. Det at jeg setter meg ned foran TVen og autmatisk tar etter en røyk, osv. Det er vanen, ikke nikotinsuget.

Jeg kan røyke ei pakke på en kveld, og la være for alltid etter det, men vanligvis et par uker.

Åhhhhhh... Skulle ønske jeg visste hvem du var SDD, slik at jeg kunne tatt deg i å "miste styrken" og snikrøyke......

ondskapsfull hilsen fra en ikkerøykende

Jeg snikrøyker aldri.

Ingen tror meg når jeg sier at jeg kan slutte når jeg vil, og det er kanskje ikke noe rart siden jeg har røyket mer eller mindre i ca 10 år. Derfor skal jeg bevise både for meg selv og andre at jeg kan slutte når jeg vil.

Greit å prøve, og tidspunktet er perfekt. Går sykmeldt hjemme og normalt ville jeg røyket jævla mye fordi jeg kjeder meg, noe som også er en grunn til å kutte helt ut en periode. Rett og slett sånn at jeg "slipper" å røyke 20 om dagen :)

Annonse

Gjest jellybean

Jeg propper overhode ikke i meg godis og brus har jeg aldri vært glad i. De siste gangene har jeg vært kjempebevisst på å ha et sunnt kosthold når jeg slutter og jeg har økt treningsmengden. Likevel går jeg opp, og ikke bare litt, det er snakk om 7-8 kg i løpet av et halvt år!:( Det er bare SÅ trist! Det er vel stoffskiftet som forandrer seg når man slutter tror jeg, og derfor kiloene strømmer på.

Mannen min er treningsfanatiker og uttrykker sterk misnøye når jeg går opp et par kg. Han har til og med trua med å gå fra meg hvis jeg ikke holder meg tynn og fin!:/ Han selv er tynn som en pinne samme hva han propper i seg. Det er så urettferdig...

Jeg propper overhode ikke i meg godis og brus har jeg aldri vært glad i. De siste gangene har jeg vært kjempebevisst på å ha et sunnt kosthold når jeg slutter og jeg har økt treningsmengden. Likevel går jeg opp, og ikke bare litt, det er snakk om 7-8 kg i løpet av et halvt år!:( Det er bare SÅ trist! Det er vel stoffskiftet som forandrer seg når man slutter tror jeg, og derfor kiloene strømmer på.

Mannen min er treningsfanatiker og uttrykker sterk misnøye når jeg går opp et par kg. Han har til og med trua med å gå fra meg hvis jeg ikke holder meg tynn og fin!:/ Han selv er tynn som en pinne samme hva han propper i seg. Det er så urettferdig...

Hehe, så du har faktisk en mann som nærmest tvinger deg til å røyke? Makan...

7-8 kg på et halvt år er ikke all verden. Det kan du ta av på like kort tid, og er mannen din treningsfreak så kan han hjelpe deg med kostholdet og treninga, sånn at du faktisk tar av deg disse kiloene igjen.

Men nå skal ikke jeg oppmuntre noen til å slutte å røyke. Det blir litt for dumt. Dog synes jeg det er litt dumt av deg å ha lyst til å slutte, men droppe det pga noen få kg og en ekstremt lite hjelpsom mann.

Jeg syntes ikke det vanskeligste var å slutte.

Det var tanken på å ikke skulle begynne igjen. Å slutte i f.eks. 2 uker er en annen type utfordring. Da har du tross alt noe å se frem til på den måten. ;-)

*savner fortsatt røyken etter flere år*

Jeg syntes ikke det vanskeligste var å slutte.

Det var tanken på å ikke skulle begynne igjen. Å slutte i f.eks. 2 uker er en annen type utfordring. Da har du tross alt noe å se frem til på den måten. ;-)

*savner fortsatt røyken etter flere år*

Hehe, der har du et poeng. Men cluet er at jeg ikke er avhengig på den måten at jeg "trenger nikotin".

Det er vanen som er ille. Denne vil jeg ut av, i hvertfall det å hele tiden ta seg noen røyk når man f.eks. ser på tv.

Men du har selvsagt rett i at det er langt mer skremmende å se for seg et liv uten røyk, enn noen uker.

Jeg ser trossalt ikke for meg et liv uten røyk, men det er fordi jeg ikke vil det. Jeg trives med en røyk i ny og ne. Det er godt. Men jeg trives også med en sjokolade i ny og ne selv om jeg fint kan drøye sjokoladespisinga i en mnd eller to. På samme måte som med røyken.

Gjest jellybean

Hehe, så du har faktisk en mann som nærmest tvinger deg til å røyke? Makan...

7-8 kg på et halvt år er ikke all verden. Det kan du ta av på like kort tid, og er mannen din treningsfreak så kan han hjelpe deg med kostholdet og treninga, sånn at du faktisk tar av deg disse kiloene igjen.

Men nå skal ikke jeg oppmuntre noen til å slutte å røyke. Det blir litt for dumt. Dog synes jeg det er litt dumt av deg å ha lyst til å slutte, men droppe det pga noen få kg og en ekstremt lite hjelpsom mann.

"7-8 kg på et halvt år er ikke all verden. Det kan du ta av på like kort tid, og er mannen din treningsfreak så kan han hjelpe deg med kostholdet og treninga, sånn at du faktisk tar av deg disse kiloene igjen."

Det er bare det at hvis han skal få tid til å trene så mye som han gjør må jeg ta meg av barna. Hvis vi skal være to som trener like mye må vi adoptere dem bort, hehe;)

Det er en kinkig situasjon ja. Det blir til at jeg røyker for jeg tror ikke jeg orker å bli alenemor:/

Han er litt spesiell, jeg skjønner jo det. Han har mange fobier, blant annet for fett, men han er like bestemt når det gjeldr for eksempel underlivsbarbering. Vil jeg ha hår så må jeg finne en annen mann. Jeg tenker iblandt på å forlate fyren, men som sagt, det skremmer meg å være alene med barna.

"7-8 kg på et halvt år er ikke all verden. Det kan du ta av på like kort tid, og er mannen din treningsfreak så kan han hjelpe deg med kostholdet og treninga, sånn at du faktisk tar av deg disse kiloene igjen."

Det er bare det at hvis han skal få tid til å trene så mye som han gjør må jeg ta meg av barna. Hvis vi skal være to som trener like mye må vi adoptere dem bort, hehe;)

Det er en kinkig situasjon ja. Det blir til at jeg røyker for jeg tror ikke jeg orker å bli alenemor:/

Han er litt spesiell, jeg skjønner jo det. Han har mange fobier, blant annet for fett, men han er like bestemt når det gjeldr for eksempel underlivsbarbering. Vil jeg ha hår så må jeg finne en annen mann. Jeg tenker iblandt på å forlate fyren, men som sagt, det skremmer meg å være alene med barna.

"Det er bare det at hvis han skal få tid til å trene så mye som han gjør må jeg ta meg av barna. Hvis vi skal være to som trener like mye må vi adoptere dem bort, hehe;)"

Hva med å trene f.eks. på SATS. Der har de jo barnepass også. Det å adoptere dem bort er en dårlig ide :)

"Det er en kinkig situasjon ja. Det blir til at jeg røyker for jeg tror ikke jeg orker å bli alenemor:/"

Jeg har faen ikke hørt på makan. Mannen din høres ikke videre medgjørlig ut.

"Han er litt spesiell, jeg skjønner jo det. Han har mange fobier, blant annet for fett, men han er like bestemt når det gjeldr for eksempel underlivsbarbering. Vil jeg ha hår så må jeg finne en annen mann. Jeg tenker iblandt på å forlate fyren, men som sagt, det skremmer meg å være alene med barna."

Hehe, fra en som også har litt fettfobi, samt hårfobi, så må jeg si at jeg kjenner meg litt igjen, dog er det da visse grenser. Han høres litt veeeeeeeeeel ekstrem ut.

Hehe, der har du et poeng. Men cluet er at jeg ikke er avhengig på den måten at jeg "trenger nikotin".

Det er vanen som er ille. Denne vil jeg ut av, i hvertfall det å hele tiden ta seg noen røyk når man f.eks. ser på tv.

Men du har selvsagt rett i at det er langt mer skremmende å se for seg et liv uten røyk, enn noen uker.

Jeg ser trossalt ikke for meg et liv uten røyk, men det er fordi jeg ikke vil det. Jeg trives med en røyk i ny og ne. Det er godt. Men jeg trives også med en sjokolade i ny og ne selv om jeg fint kan drøye sjokoladespisinga i en mnd eller to. På samme måte som med røyken.

Jeg skulle noen ganger ønske at jeg kunne tatt en "festrøyk" et par ganger i året uten å spy. *surver*

Og uten røyken som "måltidavslutning" har det ikke blitt det samme å begrense seg i matveien heller.

Er det rart vi eksrøykere er så gretne mot dere røykere? ;-)

Annonse

Jeg skulle noen ganger ønske at jeg kunne tatt en "festrøyk" et par ganger i året uten å spy. *surver*

Og uten røyken som "måltidavslutning" har det ikke blitt det samme å begrense seg i matveien heller.

"Er det rart vi eksrøykere er så gretne mot dere røykere? ;-)"

Ja, faktisk så er ingen verre enn dere til å klage :-Þ

"Er det rart vi eksrøykere er så gretne mot dere røykere? ;-)"

Ja, det synes jeg.

Slutt å klag. Det er ikke vår skyld at dere sliter! :)

Bare vent til du får bilringer rundt magen :-)

Og så jeg som ikke får trent på en stund :(

Neida, det skal nok gå greit, skal du se. Dessuten er jeg vel forhåpentligvis frisk og rask snart igjen, og da kan jeg begynne å trene, få stram mage, og bli fast i fisken igjen :)

Lille venn, det er selvfølgelig ikke noe mas å slutte å røyke så lenge du har tenkt å begynne igjen når du har bevist noe.... tassen da. Det er når du innser at du aldri mer skal ta en røyk at det virkelig blir en jobb å gjøre.

Har du tenkt å gjøre det samme med Kong Alkohol... Hohoooh.... det blir andre boller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...