Gå til innhold

Engangsstønad, pappaperm m.m

Anbefalte innlegg

Gjest trultemaja

Jeg har ikke jobb og ikke dagpenger. Jeg har sosialstønad fra sosialkontoret og av dette får man jo ikke svangerskapspenger.

Jeg har termin i april og regner da med at jeg får utbetalt engagsstønad. Jeg skal derimot begynne på skole til høsten (1.september) og vi har da tenkt at pappan skal ta pappepermisjon.

Jeg har hele tiden trodd at han har rett til sin egen permisjon hvis jeg går ut i 100% jobb/studier, men nå har jeg begynt å lure, pga jeg har lest at pappaermisjonspengene regnes ut fra mors inntekt!? jeg har jo ingen inntekt! kan ikke han da ta permisjon med 100% lønn ut fra hans egne opptjente rettigheter?

Og hvor lenge før må han isåfall søke arb.giver om denne permisk\jonen? Og hvor lenge kan han ta permisjon?

mange spm, men jeg håper noen her kan hjelpe meg, for jeg skal ikke på trygdkontor før etter jul.....

Altså: Får jeg engangstønaden selv om han skal ut i permisjon 4-6mnd etter fødsel?

Hvor lenge får han permisjon?

Får han permisjonspenger ut fra sin egen lønn?

Og hvor tidlig må han søke arb.giver om permisjon?(Han har en ganske viktig stilling på jobben).

Takker på forhånd for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85714-engangsst%C3%B8nad-pappaperm-mm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...