Gå til innhold

Birgitte Tengs saken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Faren til Birgitte virker ikke videre stabil, ei heller videre smart.

Mulig man blir sånn når man mister en datter. Ikke vet jeg.

selv om håret ikke tilhørte fetteren, har hun vært sammen med noen den kvelden. håret kan jo stamme fra noen av dem.

dette er en krise som de fleste av oss ikke vet å sette seg inn i. vi som ikke har opplevd å få en datter/nært fam. medlem drept kan ikke forestille oss hvordan det er. tenk deg litt om før du kommer med uttalelser om at noen virker kort..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85721-birgitte-tengs-saken/#findComment-466418
Del på andre sider

selv om håret ikke tilhørte fetteren, har hun vært sammen med noen den kvelden. håret kan jo stamme fra noen av dem.

dette er en krise som de fleste av oss ikke vet å sette seg inn i. vi som ikke har opplevd å få en datter/nært fam. medlem drept kan ikke forestille oss hvordan det er. tenk deg litt om før du kommer med uttalelser om at noen virker kort..

Jeg skrev faktisk det her:

"Mulig man blir sånn når man mister en datter. Ikke vet jeg."

Jeg så intervju med fyren på TV nå, og han mente det var bevist at det var fetteren fordi en dom sa det.

Han ser bortifra dommen som frikjente han...

Han virker helt tullete, denne faren.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85721-birgitte-tengs-saken/#findComment-466421
Del på andre sider

Jeg skrev faktisk det her:

"Mulig man blir sånn når man mister en datter. Ikke vet jeg."

Jeg så intervju med fyren på TV nå, og han mente det var bevist at det var fetteren fordi en dom sa det.

Han ser bortifra dommen som frikjente han...

Han virker helt tullete, denne faren.

dersom du hadde visst noe bakgrunnsstoff om denne fetteren tror jeg kanskje du hadde tenkt annerledes.

tror også at faren har mer info enn oss ang. fetteren og hans beviser og tilståelse.

er en vanskelig sak, så det er vanskelig å ha noen mening.

tilståelsen, detaljerte forklaringer og fetterens tilstand både før og etter drapet er jo begrunnelsen faren refererer til, når han mener det er fetteren som drepte. kan forstå det ja.

samtidig så er det ikke nok beviser mot ham.

nei hadde politiet gjort jobben sin fra samme kveld, ville morderen sittet inne nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85721-birgitte-tengs-saken/#findComment-466435
Del på andre sider

dersom du hadde visst noe bakgrunnsstoff om denne fetteren tror jeg kanskje du hadde tenkt annerledes.

tror også at faren har mer info enn oss ang. fetteren og hans beviser og tilståelse.

er en vanskelig sak, så det er vanskelig å ha noen mening.

tilståelsen, detaljerte forklaringer og fetterens tilstand både før og etter drapet er jo begrunnelsen faren refererer til, når han mener det er fetteren som drepte. kan forstå det ja.

samtidig så er det ikke nok beviser mot ham.

nei hadde politiet gjort jobben sin fra samme kveld, ville morderen sittet inne nå.

Poenget er at i en rettsstat er folk uskyldige inntil det motsatte er bevist.

Derfor er fetteren "uskyldig" uansett - fordi han er frikjent.

Dette var et bærende prinsipp (med etpar kjente unntak) fram til for etpar-tre år siden i norske rettssaler.

At faren er overbevist om skyld trenger ikke ha noe med at han "vet" mer enn vi gjør - men at han faktisk er faren til offeret. Som SSD sier - det gjør nok noe med psyken din (som vi har sett flere eksempler på før).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85721-birgitte-tengs-saken/#findComment-466466
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...