Gå til innhold

Flerkoneri akseptere det eller ei?

Anbefalte innlegg

Jeg er heller for tanken på flermanneri.

Jeg mener at det burde være en personlig sak om man valgte hvor mange en ønsket å være gift med. Utroskap kan aldri bli lovlig, men å gifte seg med flere kan.

Jeg er i mot at folk bedrar hverandre, men det er også en personlig sak som ikke staten skal ha noe med.

Fortsetter under...

Ja, det var det jeg tenkte på. Eid Mubarak!

Fyren trives og blomstrer. Ei kone og ei elskerinne i en by, de andre to i en annen by. Jeg kan ikke annet enn å være imponert, selv om det selvfølgelig er fullstendig moralsk forkastelig. Er du personlig for flerkoneri?

Personlig for flerkoneri? hm... jeg personlig er som de aller fleste i mot utroskap.... om valget skulle stå mellom og være forsmått og gått bak ryggen på, ville jeg ha foretrukket at min mann sa han ville ha en kone til.

Ellers er det faktisk kvinner som synes det er fint og leve slik, dog heller få av den slagen også...

Ja, jeg er for at det skal være lov og ha flere koner til en viss grad...den graden er fordi jeg tviler på at reglene vil bli fulgt og er gode nok.

At mannen gifter seg med flere av andre årsaker en og hjelpe en enke som har vanskelig og kone nr. 1 synes det er helt greit, synes jeg lite om. Og det er heller ikke bra når det er slik at kone nr. 1 skal få problemer om hun da vil skilles... Dette gjelder i de lang hvor det har vært krig og et stort flertall er kvinner i landet samt mange enker som har vanskelig for og klare seg selv.

Så det er klart flere negative sider med dette en positive som jeg kan se. Men skal man forby det og til og med straffe for det, synes jeg det er rett og rimelig at utroskap også blir det. Utroskap i ekteskap.

Men så tenker jeg jo på at det er faktisk fakta at mange er utro.... og hva som er best blir da forferdelig vanskelig og forholde seg til....

Det skjer uansett om det er straffbart eller ei. Så kanskje bedre og ligalisere det en og straffe for det?

I alle fall som i land hvor kvinnene godt kan klare seg alene om de vil skilles. Men i slike land er det jo ikke behov for og hjelpe enker heller....for de klarer seg...

Nei, vanskelig spørsmål dette :)

Kanskje lovelig om det blir fulgt på lovelig vis, og hvis ikke kan de menn straffes? hm...ja, det synes jeg :-D at det kun er lov hvis hensikten er og hjelpe og hvis kone nr.1 får vite det i god tid på forhånd.Og at kvinnen (nr1) ikke blir "tvunget" til og bli fordi det byr på store vanskligheter for henne.

ja, det tror jeg kunne være en ide, men og følge det opp hadde nok vert værre.

Ble du kolk av dette? *lol*

Ekteskap er en offenlig sak.

Utroskap er jo rent privat.

Her mener jeg man har et moralsk ansvar.

Hva synes du forresten om kvinner som blir dømt til døden for utroskap?.Du mener vel ikke at dette et eksempel til etterfølgelse ?

Jeg synes at utroskap skal straffes. Synes ikke det er værre at kvinner blir straffet for det en menn faktisk. For det er nå en gang slik at menn har heller ikke lov til og være utro.

Personlig for flerkoneri? hm... jeg personlig er som de aller fleste i mot utroskap.... om valget skulle stå mellom og være forsmått og gått bak ryggen på, ville jeg ha foretrukket at min mann sa han ville ha en kone til.

Ellers er det faktisk kvinner som synes det er fint og leve slik, dog heller få av den slagen også...

Ja, jeg er for at det skal være lov og ha flere koner til en viss grad...den graden er fordi jeg tviler på at reglene vil bli fulgt og er gode nok.

At mannen gifter seg med flere av andre årsaker en og hjelpe en enke som har vanskelig og kone nr. 1 synes det er helt greit, synes jeg lite om. Og det er heller ikke bra når det er slik at kone nr. 1 skal få problemer om hun da vil skilles... Dette gjelder i de lang hvor det har vært krig og et stort flertall er kvinner i landet samt mange enker som har vanskelig for og klare seg selv.

Så det er klart flere negative sider med dette en positive som jeg kan se. Men skal man forby det og til og med straffe for det, synes jeg det er rett og rimelig at utroskap også blir det. Utroskap i ekteskap.

Men så tenker jeg jo på at det er faktisk fakta at mange er utro.... og hva som er best blir da forferdelig vanskelig og forholde seg til....

Det skjer uansett om det er straffbart eller ei. Så kanskje bedre og ligalisere det en og straffe for det?

I alle fall som i land hvor kvinnene godt kan klare seg alene om de vil skilles. Men i slike land er det jo ikke behov for og hjelpe enker heller....for de klarer seg...

Kanskje lovelig om det blir fulgt på lovelig vis, og hvis ikke kan de menn straffes? hm...ja, det synes jeg :-D at det kun er lov hvis hensikten er og hjelpe og hvis kone nr.1 får vite det i god tid på forhånd.Og at kvinnen (nr1) ikke blir "tvunget" til og bli fordi det byr på store vanskligheter for henne.

Men da er du vel også til en viss grad enig i at kvinner bør ha samme rettighet, slik at også de har muligheten til å ta seg 2-3 ektemenn?

Men da er du vel også til en viss grad enig i at kvinner bør ha samme rettighet, slik at også de har muligheten til å ta seg 2-3 ektemenn?

Nei, det er jeg ikke. Grunnen er blandt annet barna og det at fedrene ikke vet hvem som er faren. En mann er ikke avhendig av en kvinne, men det kan være motsatt, spesiellt hvis hun har et nyfødt barn og ta seg av.

Det er sikkert greit.

Imidlertid; For å holde styr på alle disse konene, bør flerkoneri selvsagt ledsages at anledning til å pryle dem, steine dem, piske og skjære eller whatever.

Vestlige kvinner blir bare sure og vil ikke finne seg i å være en av mange. Derfor er anledning til korporlig avstraffelse en forutsetning.

Skal vi først holde kvinner som kveg, må det være lov å ta i litt hvis de rykker i grima.

Godt tenkt, Taj.

Annonse

Den var helt ok, det kom noen argumenter som jeg ikke hadde tenkt på. Naturlig nok, jeg kommer ikke fra et "krigsland". Selv synes jeg at dersom noen er gale nok til å gifte seg med flere enn 1, så er det straff nok. Ikke noe staten skal blande seg opp i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...